Kärligehults Orkan
Min älskade gamle hingst somnade in lugnt och stilla i sin beteshage natten till Lördagen den 8 Maj, jag hittade honom på morgonen. Kvällen innan gick han och betade, så fort det kan gå..! Troligen var det hjärtat som inte orkade längre. Orkan blev 30 år gammal. Jag saknar honom enormt, han var en sån underbar hingst och jag är så glad över de 3 åren jag fick ha honom här hos mig.

ååå nej fy goa Orkan
Lider verkligen med er. Tänker på er i sorgen.
beklagar.. Vi pratade om honom igår här hemma och sa just hur otroligt fin han är/var..
Åh fina Orkan! Såg honom för första gången på hans sista utställning i Norrköping o blev betagen! Har en dotter efter honom…
Beklagar verkligen förlusten men tänk vad härligt när de blir så gamla o får somna in hemma i lugn o ro.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Beklagar verkligen!
En liten tröst kanske det i alla fall är att han fick somna in lugnt hemma… känns gott på något sätt när de får vara fräsha och fina upp i åldern för att sedan bara få somna.
Men oavsett är saknaden givetvis stor, tänker på er.
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
Beklagar er förlust.
Beklagar förlusten än en gång
EN STOR Herre har gått ur tiden
vi hade ju förmånen att ha honom många år,en otrolig hingst,så skönt att han fick somna in hemma hos dig.
Han har en STOR plats i mitt hjärta

Beklagar förlusten av en fin gammal hingst.
Sorgligt när de går bort, men skönt att det gick fort.
Att som Orkan ha levt i 30 år och varit aktiv och fräsch in i det sista, är ju något som är få förunnat.
Jag såg honom på utställning i feb, och då såg han ut som "forever young".
Tråkigt Els-Marie. Jag förstår att du saknar honom.

Beklagar sorgen

Beklagar sorgen

Beklagar sorgen efter en mycket fin hingst!
Alltid lika tråkigt när man mister en vän! Beklagar
Beklagar! Men så bra slut han fick då.

beklagar sorgen
Beklagar sorgen
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Sorgligt! Samtidigt som det är skönt att det går fort och att han var sitt vanliga jag trots hög ålder in i det sista. Inte många som får sluta så!

Vad tråkigt, vet hur det känns.
On the Rocks gick ju bort på ungefär samma vis fast han var i stallet. Man kan ju inte förbereda sig på det, fast samtidigt vet man ju att dagen kommer när dom är uppe i den åldern.

Beklagar sorgen

Kära kära Orkan….Vila i frid..
Beklagar sorgen!

Beklagar förlusten av en mkt fin hingst.
Jag fick medelandet då vi var i Thailand. Fy så ledsamt, men man förstod ju att han inte kunde leva för evigt.
Han fick sluta hemma och i sin beteshage, så skönt för honom.
Tack Els- Marie för att du tog så väl hand om honom, och kram till Dig.
Känns konstigt att de dör så där utan vidare, men det är ju kanske det bästa och mest naturliga, det vanligaste är väl att de avlivas pga sjukdom…….Vila i frid….
Beklagar sorgen!
Beklagar sorgen.
beklagar sorgen
Jag beklagar också. Tur att du har något att glädjas åt, ditt jättefina stoföl som föddes strax efter att Orkan dött. Hon är så fantastiskt söt:)
Beklagar sorgen.

Beklagar verkligen din stora förlust.
R.I.P finaste Orkan
Tack allihop, jag har börjat hämta mig nu efter att ha mått rätt dåligt ett par dagar..även fast jag visste att han närmade sig slutet av sin levnadstid är man ändå inte redo den dagen det väl händer! Men jag tror det hade varit värre om jag tvingats ta bort honom själv pga sjukdom.
Jag fick på sätt och vis en underbar avskedspresent från honom två dagar senare då Belinda fölade och det blev ett otroligt vackert svartskäckat sto! Då blev det glädjetårar istället och jag tackade Orkan inom mig för denna fina fölunge.
Jag kommer aldrig att glömma min fina gamle hingst och han lämnar ett så stort tomrum efter sig så det går inte att beskriva! Saknar honom något så otroligt..
Beklagar verkligen förlusten av en fin hingst, och gratulerar till en fin avkomma efter honom.
Beklagar.
Fy vad hemskt! Usch, när man läser sådant här blir man ledsen, och lite rädd.. Särskilt om man själv har en sjukling hemma.. Beklagar..