Hingstprem - vad ska Ni visa?
Jag är lite nyfiken på vilka grabbar som kommer anmälas till vårens avelsvärdering? Vet att några brukar fega och inte berätta att de anmäler (det visar sig väl vilka som kommer…) men Ni som inte har något behov av att mörka era anmälningar - Vilka anmäler ni?
Själv lutar jag åt att anmäla Hippotekets JumJum (Linnestofta Meat Loaf - Hippotekets Cassis) igen. Han visades i höstas i Värnamo och fick då 39 p och kommentaren att de såg en viss utvecklingspotential i honom och gärna ville se honom igen.
Jag har så himla svårt för att avgöra ifall han har utvecklats åt rätt håll men jag anmäler ändå så får vi se om det räcker den här gången. Annars går det fler tåg, om de fortfarande tror att han kan utvecklas.
Foto från Värnamo
Jag ska visa Melvin och Daim båda visades i Värnamo med 39p och Melvin gick tom vidare till eftermiddagen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Vi ska visa vår 5åriga hingst Yaght vd Belschuur RS 547, han måste in o göra bruksprov..

Jag tror att jag kommer att anmäla Åkaregårdens Faztac (Äppelbo Flash - Ytterhalls Livia), Hagdala Expensive (Jolly Roger - Roshems Elsa) och Åkaregårdens Izotop (Design To Make a Difference - Grönlunds Myra).
Än finns det lite tid till fundera, men de två standardstora ska iaf anmälas och visas, minin får jag se om jag visar nu eller väntar till nästa vår.

När o var vissas hingstarna nu i vår o hur..alltså är det vanlig utställning eller är det bruks också typ tömkörning o dyl?

#5 hingstpremiering är det och första helgen i april

Det kommer vara i Mullsjö den 3 April

Jag väntar nåt år till med min kille. Han ser förvisso oförskämt bra ut, tycker jag, men han skulle kunna vara lite bredare mellan frambenen. Har sett samma tendens på halvsyskon med samma pappa, de behöver tid på sig att bredda frampartiet. Men det kommer. Nästa år kanske jag törs visa honom. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#3 Vad roligt! Du kommer att ha fullt upp med alla hingstar och fölningar snart
.
#3 Vad spännande!
Jag ska visa en hingst men eftersom jag inte äger den själv så får ägaren välja om h*n vill göra sig till känna 

Skattens Crater o Junibackens Bosson 
#2 Måste man göra bruksprov?
# 13 Nej det är frivilligt.
Vi tänker fortsätta att göra bruksprov. Det är ju aldrig fel att hantera hingstarna och har de bra temperament är bruksprovet ingen stor sak.
#13 Tänkte bara för att Sanne skrev: Måste in och göra….
Men jag tycker det är bra att hingstarna gör bruksprov! Heder åt de som lägger ner möda på att köra sina hingstar!!

Ja han måste in o göra bruksprovet ! för han godkändes på hösten innan det blev frivilligt, o skulle visats i höstas men det kom saker i mellan.. så jo vår hingst måste göra bruksprovet !

Jag ska visa Zick Zack
Han är e:Fireball v.St Polderzicht u: Kyllemos Zabina

#17 så himla kul att få se honom :) han blev ju ändå "tillverkad" hos oss..

#9 Du har så rätt :-) Mest nervöst med fölningarna. Kanske blir det att vaka över Cpirite istället för att åka på hingstpremieringen, vem vet.
#10 Det kommer det att bli… :-)
Funderar på att anmäla…..
DEVIN fd 2007 Egen uppfödning.
Jag är redan nervös….!! Första egna uppfödningen, mammas ögonsten osv osv…. Är inte egentligen nervös för poängen, han får nog vad han förtjänar, men för att jag inte skall klara att visa honom så bra att han får vad han förtjänar. Funderar väl ett tag till!

Madde, nu har du "funderat" i snart 2 år så nu är det dax, o självklart kan du visa honom ! det fixar du lätt plätt.
På Hamra så har vi anmält två
Troy af Sörtå (e. Triton af Sörtå, u. Carisma)
Zober af Sörtå (e. Hector af Sörtå, u. Fresia af Sörtå)

Vi har en hel del godkända 4 åringar som ska in och visas om.
Allegro af Jäboruder, Alexander af Jäboruder, Arco vd Bloemhof samt den något äldre Yalisco v Welgelegen.
Men sen är tanken att vi också ska visa en del utlandsgodkända hingstar samt några egna unghingstar.
Känns som det blir väldigt mycket hingstar, så vi är rätt glada att det är i Mullsjö. Det underlättar massor för oss.
Är det några fler som anmält hingstar som ni vill berätta här?
är såå nyfiken och ska ialla fall åka ner o titta då! Mullsjö är iaf lite närmare än Tranås där det var förra året!
# 21 Nu är han anmäld! Alltså Devin på blid i inlägg nr 20!
Hos är fyra hingstar anmälda:
Sleeping Tiger
Message From The Dark Side
Nightingales Black Ace
I Learned From The Best måste visas efter fyra år i Holland, då han ej varit på någon GM.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag fick tyvärr avstå från att anmäla, för det var viktigare att prioritera löpande räkningar än att anmäla till premiering.
Och det sorgliga i kråksången är att jag hade haft råd att anmäla om jag hade fått in pengar från dem som är skyldiga mig pengar…

#27 sådant är för jäkla tråkigt
# 26 Vad kul att få se I Learned From the Best live!
Ingen Next Secret??
Jag kommer o visa 2 hingstar efter Elo RS 355.
Mer för att jag vill pröva på hur det fungerar och för att det ska bli så spännande 
ska även göra bruksprovet med dem bägge, de blir 4 år nu.
Jag ska visa Humledals Rily Cote .Första gången jag visar på hingstpremiering så det ska bli spännadne :)