Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 704 ggr
Ann-Christine
0

Rockelstad 28/4

Rockelstadutställningen är glädjande nog "proppfull".
Vi har en liten kö på ponnyer som i dagsläget inte får plats men jag har kontaktat domaren för att få klart besked om det är 70 som gäller (vissa domare tillåter ett par extra ponnyer MEN det är helt upp till varje enskild domare).

Jag hör av mig så fort jag kan ge besked om hur det blir.

veronicarickfelt
0

då behöver ja inte fundera på att anmäla mig imorgon då…! =)

Cattis
0

#1 Näe, särskilt inte som anmälningstiden gick ut idag :-D

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ann-Christine
0

Nu är det klart!

De anmälningarna som kom med posten idag får vara med, de som kommer i morgon…tyvärr, för sent.

Roligt är det också att de engelska bruksklasserna lockat många starter.

veronicarickfelt
0

#2 så smart.. åh ja som trodde d va idag 29… men men..

VeronicaP
0

Där är ju Slättens Manda och Slättens Bonzo anmälda till , jag hoppas att de kom med i allafall .

Cattis
0

#5 De är med. Om jag nu inte minns alldeles galet :-)

/Cattis

Wippen
0

Steffi ska tävla minior med Biggles och även engelska ridklasser med Wippen och Biggan, jag ska ställa ut Biggles, längtar redan dit gillar verkligen shettisarrangemangen och alla underbart trevliga människor och alla vackra shettisar man få beskåda så himla kul

kajsa-kavat
0

Jag har anmält ett treårigt sto till utställningen. Men jag undrar hur ni andra gör med pälsen. Min fäller inte så mycket, pälsen sitter alltså ganska fast ännu. Kan man åka med ett litet "utegångsfår" jag hinner ju aldrig få ordning på hennes päls. Kan ju inte tvinga bort pälsen. Eller ?

VeronicaP
0

#6 Det är ju första gången för båda de som äger dem att visa shettis, Mandas ägare är ju van vid utställningar men Bonzos är helt ny så det är kul när de ställer ut och så får man sitta här nere i söder och vara nervös *ler*

Cattis
0

#9 Eller så reser man upp till oss i "norr" och tittar live! :-)

/Cattis

Cattis
0

#8 Det är många unghästar som inte fäller ordentligt ännu. Det går bra ändå, vi visar ju på vinterutställningar också och då har de ju verkligen mkt päls. Skrapa på henne så mkt du kan innan, och gör det bästa av det.

/Cattis

Ahnna
0

#8 Jag har samma problem, så jag satte 3-åringen i den soligaste hagen i morse. Hon får gå där tills pälsen börjar lossna ordentligt. (Den andra hagen är väldigt skuggig i jämförelse.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Trim
0

#7 Så då ska jag äntligen få se er live! Kul!

Jag kommer med Cornell och två ryttare sonen Henrik och Johanna. Så från Värmland kommer en karavan med så att båda barnens famijlerGlad!

Ingen i vår närhet tycker det verkar riktigt klokt att åka 50 mil t o r för detta… Men så har de ju "bara" stora hästar…

Lauth
0

Välkommen till min och Ingrids värld. Vi åker ju från Karlstad vi. Vart åker du från?

ingrid
0

#14 Fast i år blir det ingen fölning som stör tidsplaneringen, en tenta får ta plats dagen innan istället.

Trim
0

#14 Åker från Hammarö. Den här gången är det ridklasserna som gäller. "NÅGON" i hagen har ätit på Cornells man och svans…Fundersam. Längre fram i sommar är han förhoppningsvis i showkondition.

Här är vi. http://www.freewebs.com/shettisryttare

Lauth
0

Lugn och fin, vi ska till Rockelstad en gång till vet du.. Det kan säkert hända nåt..

Okej. Kul att det finns fler från Karlstadtrakten som åker med shettisarna. Då ses vi ju på Rockelstad om inte annat!!

VeronicaP
0

#10 *S* den långa resan gör jag inte allt för ofta *S* Jobbigt vettu ;-)

Margareta
0

Då tycks vi missat med en dags marginal…
så är det att bo på landet och ha över 2 mil till frimärken…

Vår anmälan kom nog fram idag….

Men bruksklasserna kom vi med i och det skall bli roligt…
även om jag tror lite ringrostigt, det är väldigt många år sen sist

Numer pensionär i Nynäshamn

AnTeX
0

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr på dig mamma!!!!

[Croneld]
0

Ja, det ska bli kul att åka på vår första shettisutställning. Vi tränar på men hon känns så liten. Jag vill springa fortare än vad vi ska för att farten ska vara lagom taktmässig. Och hon hänger ju gärna på, tur att man har kritiska kompisar som peppar en…Manda fäller för fullt och hon är mjuk som en kanin. Finaste shettisen häromkring, så klart!

matte Christina

ingrid
0

#17 Men ingen av oss får ju föl iallafall. Men Morgan kan ju bryta nyckelbenet igen……..

#16 Ses på Rockelstad och förhoppningsvis fler ställen i sommar. Forshaga m.m som är nära.

Cattis
0

#20 Som tur är så kommer det ju fler chanser att visa henne i sommar. :-)

/Cattis

AnTeX
0

jajajaja men Rockelstad är faktiskt Rockelstad.
Jag har jobbat hos Emma Starck/Anders Eriksson två gånger och bott på stallplan i vår fina husvagn… de du

Cattis
0

#24 Ja, men det är ju faktiskt en utställning till på Rockelstad i sommar. den 7 juli tror jag det är. Det du! :-)

/Cattis

AnTeX
0

hihi jo såg det nu ska se ifall man kan åka på den=)

Margareta
0

Ni är roliga ni… vi får väl kolla in almanackan och se om det passar… fast hur kollar man Roxitis brunstalmanacka som att den passar till en utställning? Cattis du som är veteran kan du förklara det? ELLER man kanske anmäler och sen avanmäler om det INTE går?

Numer pensionär i Nynäshamn

Annette
0

#27. Menar du att det kanske krockar med att hon är på betäckning?

[piraten90]
0

Jag ska dit som "häst skötare"!

VeronicaP
0

#21 Det går säkert superbra för dig att springa ska du se och du slipper ju släpa Manda med dig hon springer ju frivilligt *ler* Sen stöttar du ju och hjälper Bonzos ägare det är ju bra när man är ny.

Sen vet du att GLÖM EJ kameran så jag får se många fina kort på hästarna ;-)

Ahnna
0

När kommer katalogen? Jag börjar bli jättenervös nu, fast det är massor med dagar kvar! Räcka ut tungan Jag har aldrig varit nervös inför en utställning förut, men det måste vara för att lilltjejen ska visas i min ägo för första gången… Jag vill att det ska vara IDAG! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

ThiffannyJ
0

Katalogen kommer 1 vecka innan utställningdagen!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com