Kan de stå ute året om?
Hej! :)
Jag rider på 3 st shetlandsponnyer här i stockholm, dem går i en väldigt stor hage året om. Det har dem gjort nästan hela deras liv tror jag. Men inte för att jag kritiserar utan jag bara undrar om det är bra för dem? I alla fall nu på kalla vintern.
Dem är världens bästa och snällaste men är bara lite intreserad av vad ni iFokus tycker 

Hästarna är ju skapta för att vara ute och röra på sig. Har de tillgång till vind/regnskydd och mat så har det det bra.
Som #1 skrev så är det inga problem att ha dem ute året runt, men jag vil gärna förtydliga att lagen kräver att de har tillgång till vindskydd/ligghall för att de ska få vara ute dygnet runt, året runt.
Har de något sådant?

2 # ja det har ett hus att gå in i :) men jag har inte varit där, det ligger lite långt bort i hagen…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj jag håller hårt för lösdrift. Min shettis älskar det, men lika mycket tycker hon om att komma in och sova i en skön spånbox. Men hon älskar ju att vara mitt i folkvimmel och få allas uppmärksamhet också. ;)

#4 haha :D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller också mina på lösdrift och har märkt att de bryr sig inte speciellt att gå in i vindskyddet om vintrarna.
De är mer i vindskyddet om somrarna i skydd mot solen och alla hemska insekter.
Någon mer som har uppmärksammat dettta?

Ok ja dem har ju ett vindskydd och så en liten lada typ eller vad man kan säga fast ingen väg på ena sidan :P