Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 764 ggr
Milla
0

hur gick nu detta till?

jag lovade mig själv förra året att aldrig mer ta föl på något sto igen men nu sitter man här och inväntar 3 st……..och nu börjar jag bli litta nervös inför celmas fölning, ja jag vet att det är ett tag till men i allafall.

Kände lite på celma idag och hon slår hon vill inte alls att man ska känna längre, hon har också rejäla "limpor" framför juvret.

Spännande är det allt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

zettan
0

Skrattande det är så mysigt att gå i väntans tider. Zettan ska ha i Juni men ja känner mig så trygg. Har ju varit med på end el fölningar nu så ja har varit med om de ena och de andra. Men ja känner bara ett lugn över Zettan och hon kommer säkert klara detta väldigt bra. Minns 2005 då ja väntade halvblodsföl. Inte ens då var ja orolig. Jag ångrar inte att ja betäckte Zettan. Men 1 föl per år blir precis lagom. Om ja inte betäcker om både Zettan och Rosa nästa år förstås Flört

#1 Hoppas fölningarna går bra för dina ston. Lycka till

VeronicaP
0

ha ha ja du Millan det säger jag med varje år när vi har fölning och jag har fått stå och dra eller rätta till , aldrig mer att jag ska ta föl ;-) och i år ska vi ju *bara* ha 5 st…

sanne
0

Förra året när vi väntade vårt första föl, var jag inte det minsta orolig, men nu tycker jag det är jätte jobbigt.. först gå o vänta i 11 månader sen blir man ett nervvrak 2 månader innan.. är det värt detta ? Ja det är det så klart.

Så skönt att Millan får ta hand om vår ena fölning Hi Hi..

Vi har ju planer på o betäcka alla 5 nästa år, men ska jag vara så här i flera månader behöver jag lugnande medel som hjälp..

Milla
0

#3 hehe lugnande medel hjälper inte ett skvattFörvånad

hm jag ska ju betäcka 4 i år…….

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se