Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 507 ggr
Annette
0

Ridklasser på Rockelstad

Nu finns der propositioner för ridklasserna på Rockelstad 28 april.

Propositioner ridklass

Rubiinen
0

jag ska va med i körklassen o kanske tömkörningen.. men är det nån som vet va de e för program?

Trim
0

Vi  i Trimgruppen - shettisryttarna satsar på att komma! Ja, program vore bra att ha. Var hittar vi mer exakt hur engelska ridklasser går till?

Annette
0

Kanske kan det finnas något här, jag har ej kollat.

http://www.klubbenshetland.se/

Ellinor Johansson
0

Rid och körklubben är inte arrangör, utan Linn H. och Maria E. Hör av er till dem om ni undrar något.

PP
0

Vad jag har förstått så är det bruksklasser efter engelsk modell, dvs det är inga program alls. Alla klassens deltagare äntrar banan samtidigt, "går på ring" i skritt och trav i båda varv och ställer sedan upp på medellinjen för "inspektion". Därefter kör/rider varje ekipage individuellt efter domarens anvisningar.

På ESG bestod körningen i halt, trav på en åttvolt och så ryggning.

Annette
0

Jag hoppas att det inte är för svårt i Lead Rein och First Ridden. Jag funderar på att anmäla Cecilia, men hon kan ännu inte så många ridvägar. Men man skall ju någonstans börja.

Annette
0

Är det någon form av exteriörbedömning/bedömning av helhetsintryck?

Vid närmare eftertanke var ju jag domarsekreterare vid New Forest riks i somras. Dessa klasser var som Pernilla beskriver. Ryttarna fick dessutom sadla av och visa upp ponnyn för hand. Domaren gjorde en enklare exteriörbedömning, som vägdes in i slutresultatet.

AnTeX
0

Rockelstad är ett trevligt stall=D där har jag haft praktik=P

var hoss Emma men nu e hon i usa:)

hälsa rockelstad från mig ni som ska dit=D

Rubiinen
0

#5 om det är så, då kommer det ju att bli jätte jobbit.. ha folk back i nacken hela tiden :S

Ellinor Johansson
0

# 9 Tror du inte att vi som tänker tävla är så rutinerade att vi klarar av att hålla ett bra avstånd?

[piraten90]
0

Är det nån åldersgräns (uppåt) för att vara med i ridklasserna?

Annette
0

#11. Gå in via länken längst upp så kommer du till propositionerna. Det är lite olika beroende på klass.

[piraten90]
0

Jo jag kollade lite.. Men hittade ingen i dom "största" klasserna elelr vad man ska kalla det. Jag är 16 år..

AnTeX
0

tror de går på vikten… de gjorde de när jag tävlade shettis…

[piraten90]
0

Å vad bra!! Vägde man sig innan då? Kommer du ihåg vart maxvikten är?

Rubiinen
0

tror att max är 40kg..

AnTeX
0

mjo runt 40 var det men sista "SM" så vägde jag 45 men fick tävla ändå;)

(detta var för att jag vägde 40 hela tiden jag kvalade så då fick jag tävla det sista med sen var det slut;)  )