Bruno Degreef
Ja idag var Steffi iväg på dressyrclinic med Wippen till Bruno Degreef, kan inte säga något annat än han var gudomligt bra, han visade Steffi noggrant alla smådetaljer hur hon ska jobba med Wippen och han berömde ekipaget och han sade att Wippen har mycket bra takt i sin gång, man såg på Steffi att hon bara njöt och satt som en riktig liten dressyrryttare och Wippen gick i form, så fort han "krånglade" lite alltså slå med huvudet lite grann så sade Bruno några ord till Steffi och det bara funkade helt OTROLIGT, i morgon ska vi dit igen
Sedan när jag kom hem så åkte vi med varmblodet Mojje till sadelutprovning då vi har tyckt att han inte gillat dem sadlar vi har hemma och Madde som äger honom nu hittade en kanon fin Passier sadel till ett kanonpris och Ni skulle bara se ett ekipage som red dressyr idag, jisses vad Mojje njöt och trampade på det såg ut som om man släppt ut han i friheten och Madde satt med ett stort leende på läpparna och bara njöt, sedan var Madde så snäll att Steffi som är 125 lång fick lägga ner Mojje som är 168 hög och hör och häpna hon fick honom att söka sig neråt och framåt, sedan red Steffi Biggles idag och ja vad har hänt denna lilla herre det såg ut som om han aldrig gjort något annat än gått dressyr, solen skiner och allt är så underbart med bar och hästar
Ha en riktigt trevlig fortsatt dag
Från en sprudlande glad mamma

Ja, det är sånt som behövs efter en lång vinter 
Blir alltid lika imponerad när jag får höra om era hästar (och ryttare, såklart =)

1# och 2# ja när Madde och jag kom hem från stan så sa Steffi "mamma jag vill rida Biggan nu" man hinner inre mer än komma hem så vill hon rida nästa häst, det är sååå roligt när jäntan själv vill och tycker det är roligt, i onsdags och torsdags så fick hon inte rida för mig för jag sa att hon måste vara hästledig också, då blir det nästan så att hon blir sur men när kompisarna kommer så har hon glömt det fort, man måste påminna henne att hon ska umgås med vänner också, men det är så urmysigt när hon själv vill så mycket
Jag är sååå glad och stolt

#3 Bra tänkt med hästlediga dagar! Är bara "lite" avundsjuk jag vill också åka på clinics med Cornell och Johanna. Fast hon är inte riktigt "där" än hoppas på att hon blir inspirerad när hon ser Steffi på Rockelstad. Det är så nyttigt att bara se de som kan.
Kul att B.D gillar det lilla ekipaget!
vad skall man skriva:) Ni vet ju vad jag tycker:))

#4 Vad roligt att du har en grabb som rider, jag har en vännina som har en grabb på 15 år som rider helt gudomligt han sitter som Jan Brink i sadeln så det kanske är din grabb som vi får se rida så framöver.
#5 Ja du Trim det kommer säkert att hända saker med din dotter så småningom, övning ger färdighet. så länge barnen tycker att det är roligt så händer det saker hela tiden, ingen dag är den andra lik, vad roligt att vi ses i Rockelstad
#6 Ja du Sasser om folk visste vilken underbar, positiv, glad och omtänksam människa du är, det finns inte ord som kan beskriva dig, den korta stund som vi känt dig så blir man alltid lika glad när man hör från dig
Du är helt enkelt underbar
Kram från oss i familjen
Det ska bli intressant att se vad Bruno tillför för spännande till Steffi och Wippen idag, återkommer med bilder idag
#7 Johanna är min "beridare" som jag lånar av en kompis, Henrik är min son - som jag hoppas tar till sig detta med ridning… Ser fram emot den 28:e

Hej Trim
Sorry trodde Johanna var din dotter, vad kul att du har en tjej som rider hos dig
Ja det ska bli jättekul den 28:e älskar verkligen shettistävlingar
Nu har jag lagt ut bilder under Dubbeljubel från Bruno Degreef träningen