Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 2181 ggr
[randi]
0

svårt att sälja shettis?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har tyvärr fått veta att mina höfter och knän är utslitna. Står uppsatt på väntelista för att få knäprotes. Efter operationen får jag inte ha hand om hästarna i minst ett halvår. Nu måste jag tyvärr sälja dem, så min fråga är om det är svårt att sälja sina hästar?

AnnaLundin
0

Generellt står det helt stilla på hästförsäljningsfronten just nu, oavsett vilken ras eller inriktning det är på hästarna. Men visst, några hästaffärer genomförs ju ändå.

Hur lätt det är att sälja dem beror nog på vad det är för typ av ponnyer och vilket pris man sätter.

Kanske är det enklare för dig att låna ut dem under din rehabilitering?

[randi]
0

Jag vet tyvärr inte när operationen blir av. Hur går jag till väga om jag låter dem gå påfoder? Kostnad, försäkring mm? Hur skriver jag ett avtal?

AnnaLundin
0

det finns färdiga fodervärdsavtal att köpa, de är bra… Fodervärden brukar stå för alla löpande kostnader. Försäkringen kan det vara bra att betala själv (finns många exempel på uppsagda försäkringar pga att fv misskött det…) men du kan om du vill ta ut kostnaden från fv.

Vad gälelr lånetiden får du på något sätt specificera att det gäller tills du är rehabiliterad och att du kommer meddela datum för avtalets upphörande när du är opererad.

VeronicaP
0

Finns rätt bra foderkontrakt man kan använda sig av , jag har gjort så att de som har haft hästarna på foder har betalat försäkringsavgiften till mig , så ser jag till att den är betald då jag har månadsavgift , det har funkat bra här.

Tråkigt med din knäoperation , men sa de verkligen ett halvår ? så länge brukar man ju inte ens få vara sjukskriven, jag har ju utstlitna knö och opererade mitt vänstra knä 2005 (tror jag det var) men jag fick inte ny knäled då jag är för ung och får fortfarande inte det, men de la in en kil underknät och avlastade och den operationen var tydligen längre rehab på än byte av knäled, var tanter som gjorde knäledsbyte när jag låg inne de åkte hem tidigare än mig och gick på benet dan efter hm själv fick jag ligga kvar i 5 dagar och sen ligga i ca 8 veckor hemma men sen när jag väl fick börja gå på knä´t med kryckor så var jag ute i stallet :D , tror att det tog ungefär 3 månader innan jag var utan kryckorna.

Lycka till än en gång med operationerna och dina hästar..

[randi]
0

Tackför era svar. Skall fundera på hur jag skall göra. #4 Har gjort flera stora operationer. Både mina knän och höfter är utslitna. Äter i dag morfinliknande preparat man dessa hjälper inte. Det finns 2 alternativ antingen amputation eller knäprotes. Har trots allt 25 år kvar att jobba, så ger mig gör jag inteSkrattande

VeronicaP
0

Nä de är dumt att ge sig och du har ju lyckats i alla fall få till att komma och fy byta knäleden , de är mer än vad jag har fått i alla fall :D vi verkar ju vara i ungefär samma ålder Flört