Jag blir så trött...
Då jag har gått ut med en varning om en hästhandlare, finns det nu folk som har tagit åt sig och tror att det är dem jag pratar om.. Jag vill ju bara att våra hästar ska komma till bra hem och hos denna kvinna får dem det inte bra.
Nu har en annan kvinna som bor i närheten av mig fått uppfattningen att det är hon, vilket det inte är, hur hon sköter sina hästar kan jag inte uttala mig om, jag är aldrig där.
Att det ska behöva bli så fel när man vill väl !!?? Jag blev själv varnad för en hästhandlare i finland när jag skulle sälja min miniatyr hingst, det tackar jag gudarna för, men alla får ta det som dom vill denna gång var den sista jag försöker hjälpa till.
mvh Sanne
Det är farligt att gå ut med varningar då det finns folk som blir oskylldigt dömda. Mycke som kan bli fel med varningar.

#0: Tråkigt att det skall behöva bli så här. Självklart måste man vara försiktig innan man går ut med en varning så att man har lite belägg för det man säger och inte går på rykten man kanske får höra i t.ex. femte hand …
Personligen uppskattar jag dock alla varningar jag kan få beträffande oseriösa köpare. Det handlar om levande varelser, ponnyer vi har fött upp med mycket omtanke och känsla och jag skulle aldrig förlåta mig själv om de skulle hamna hos en oseriös köpare. Tyvärr finns det för många där ute som bara är intresserade av att tjäna en hacka och inte bryr sig ett dyft om hur hästarna mår. Bra gjort!
Jag tycker du gjorde rätt som gick ut med en varning. Utanför Borås täcker ju ett ganska stort område, så ingen kan ju känna sig utpekad. Personen ifråga var ju dessutom under bevakning av inspektören. Om några tar åt sig av den beskrivning du gjorde, kanske de ska se över sin hästhållning.
Håller med Lottie, jag skulle bli besviken om jag sålde en häst till någon som folk visste inte skötte om dom men inte berättade det för mig.
Har själv tagit hand om häst som blivit riktigt illa skött så jag mottager alla varningar med tacksamhet.
Tycker du gjorde rätt Sanne!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
tycker det är kanon att det varnas om oseriösa köpare alt folk som inte sköter sina hästar. Nu säljer jag inte hästar men skulle bli mkt ledsen om man skulle sälja t en sådan köpare, så fortsätt snälla varna om oseriösa!
Självklart med belägg för det man skriver o inte på hörsägner!
Varför tar man åt sig……?
Veritas odium paretFörvånad
#6 ja det kan man ju undra!?! behöver ju aldrig ta åt sig om man inte har ngt att dölja, eller?

Tack för ert stöd. Det finns säkert andra som tar åt sig, och dom kanske bör fundera på varför… Jag vill ju veta var mina hästar tar vägen, annars säljer jag inte.
tack igen.
sanne
Jag blev jätteglad när varningen gick ut för de oseriösa köparna i Finland eftersom jag blivit kontaktad av dessa. Helt rätt att gå ut med varningar. Du har ju inte namngivit någon.
#0 Jag tycker oxå att det var bussigt gjort. Du har som sagt inte namngivit ngn. Tråkigt om ngn känner sig träffad, då vet man kanske med sig att man inte sköter om sitt riktigt riktigt….

Du gjorde helt rätt sanne. Vi som föder upp och säljer vill ju att våra hästar ska komma till bra hem. Tycker det är bra att vi hjälper varandra här på forumet så våra hästar får de bra den dagen vi säljer dom. De är ju som fler skrivit levande varelser vi pratar om.
Bra gjort, Sanne! Undrar ju också varför vissa tar åt sig?
Jag kan både förstå Sanne som vill varna och "rädda" andra häsar att hamna där… Samtidgt kan jag förså om det kan vara andra i området som tar åt sig även om de HAR rent mjöl i påsen… Men vi har alla olika åsikter om vad god djurhållning är…
Vissa anser att en häst som rids 2-3 timmar per daq, är ute i hage med täcke 1-2 timmar per dag och som står i spilta resten av tiden är god djurhållning medan vissa tycker att hästar som går ute alltid, utan daglig skötsel eller träning är mer djurvänligt…