Premiering
ngn som kan säga vart det hålls premiering i Skåne m omnejd i sommar?

Halland är det ju i Tvååker den 6-7 Juli premieringsdomare Elisabeth Ljungstorp.
Inget närmre???

Har inte hittat när det är i Hjärnarp men där brukar det vara första helgen i augusti, sen är det väl i bollerup och Bjärsjölagård i juli (tror jag), sen finns det ju kalmar län med ju
Önnestad borde bli närmast för din del, eller finns det två tosteberga?
när man ska visa stona för premiering hur gamla ska då fölisarna vara?? Har ett sto som ska visas på premiering i år men hon fölar inte förren i slutet av juni
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Finns det premiering i Önnestad så är det absolut det närmsta! Vet ni när det är?

# 6 Tror inte skåne har kommit ut med det ännu om jag ska vara .
#6 det brukar vara i juli. Önnestad har jag för mej brukar vara innan Bollerup och Bjärsjölagård. Kommer info om det sedan hit och då ska du få veta det…
Bollerup är iaf den 24 juli. Har för mej Önnestad brukar vara någon dag innan
# 5 tror inte att det finns någon generell regel kring att fölet måste ha en viss ålder. Däremot måsta man givetvis följa Jordbruksverkets regler om att ett föl inte får transporteras före 3 v ålder(??Är inte säker på att det är tre v.) Kan vara en vecka också…..
Sedan är det upp till en själv vad man vill utsätta ett litet föl för i stress och exponering för smittor osv.
Häls Madde
#9 Det är en vecka. Jag skulle dock inte ta ut ett så litet föl, då får det vänta.
perfekt då hinner föling växa till sig lite också…