Generalmönstring??
Någon som vet hur det blir med generalmönstringen i framtiden? Den är ju nästa år? Blir det någon, nu när de "släppt aveln fri", eller tas det bort automatiskt i samband med detta?
För min del får den gärna vara kvar. Tycker det är så skoj att se alla hingstar samlade på ett ställe. :-)

Jag hoppas det kan bli ngn slags mönstring, men jag har inte hört ngt direkt om det. Det vore synd om vi gick miste om detta, för som sagt så är det ju kul att se alla hingstar och att se hur de ser ut sedan sista mönstringen.
Och det är ju bra om man då och då gör en rejäl genomgång av hingstbeståndet med höjningar/sänkningar osv.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag skrev ett svar, men det kom inte med…
Prövar igen: om det inte blir någon mönstring, vad händer då med hingstarnas bokstäver/grupper? Min är ju "GI till 2008" men vad händer efter 2008 om det inte blir någon mönstring?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#2 Bra fråga. Det lär ju inte längre kunna vara samma krav på mönstring iom att EU/moderlandet ändrat förutsättningarna. Det blir väl frivilligt att låta sin/sina hingstar få bokstäverna också? Ingen aning.
Jag hoppas på det ändå, för de hingstar som har avkommor nog är ju bra om de avelsvärderas. Och som hälsokontroll om inte annat!
/Cattis
Om generalmönstringen försvinner, hur är det då tänkt att de ska kontrollera man och svansskorv (eksem)? Den som har en hingst som visat sig ha eksem, lär ju inte komma på en frivillig generalmönstring OM h*n inte vill få sin hingst kasserad…
Jag hoppas innerligt att generalmönstringen blir kvar!

Varför känns det som att allt man planerat inför och jobbat för i alla år håller på att raseras? Jag är inte särskilt lycklig över vissa av förändringarna som skett/sker. Bland det värsta jag vet är att inte veta! Och nu vet vi ju verkligen nada om hur det kommer bli.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag hoppas verkligen att det blir någon form av generalmönstring, det var jättekul 2003 att se (nästan) alla godkända hingstar samlade på ett ställe. Tror också att det är ett bra sätt att få folk från andra länder att komma och titta på våra svenska ponnyer.
Fick höra lite nyssel om detta faktiskt…. blir nog av ska ni se =)
#7, låter intressant.
Veritas odium paretFörvånad

Jag är också en av dem som verkligen håller tummarna för att generalmönstringen blir kvar, vilken upplevelse det var 2003,två hela dagar med alla dessa vackra hingstar.
Jag vet inte vad ni tycker, men känns det inte som ta två steg tillbaka om allt bara blir "fritt"??

#10 Det är lite imponerande att du verkar veta mer än styrelsen tycker jag… :-)
/Cattis
#11 vem har sagt att jag vet mer än styrelsen? kan ju ha hört lite ändå eller hur? måste du alltid vara först med info? Vi får väl se säger jag bara…
#12 Jag tror nog Cattis syftade på min reaktion.
Veritas odium paretFörvånad
#13 tror jag inte…

#14 Det var precis det som stod i #8 som jag reagerade på. Varför reagerar du så där? Jag vet verkligen inte allt först, och det har jag aldrig utgett mig för att göra heller. Var snäll och hugg inte för minsta lilla, allt är inte illa menat.
Jag hoppas dock att du har rätt, att det blir en generalmönstring.
/Cattis
Bäst å inte skriva nåt alls visst.

#16 Samma visa igen, det är så synd. Jag tyckte det var lustigt att du hade "inside info" när jag tolkade Kristins kommentar som att hon inte kände till det du utgav dig för att veta. Kristin borde ju veta. Notera vänligen smileyn jag lade till efter min kommentar i #11.
/Cattis
Varför ska man slänga ur sig saker som man inte kan redogöra för. TIG ISTÄLLET, så skapar det mindre tjafs.
#17+18 jag kan väl inte säga vem jag hört det av för då blir man ju påhoppad för det också. Skulle jag sitta och hitta på saker själv? nä nu får det vara nog ändå! Glöm att jag sa nåt istället.
Det är just sånt här jag menar! Det visas klart och tydligt vilka som är välkomna att skriva saker och vilka som inte är det enligt vissa personer här inne. Det är så man kan kräkas!
Snälla Anna, för mig får du säga vad du vill. Men att säga ett och sen backa och inte fortsätta säga två skapar oreda. Då är det bättre att vara tyst, tills man kan säga vad som gäller.
#20 vilken Anna???
#16, 18 och 20! Varför är det bättre att tiga??
Jag tycker man ska acceptera att källan vill vara anonym!

#21 Kacka: vi har gått igenom detta så himla många ggr förr, dra inte upp detta igen är du bussig. För du kommer bara få samma svar igen.
/Cattis
#20 jag har aldrig backat men jag vill heller inte skriva namet på den som gett mej info, det känns inte speciellt seriöst det heller.
Hänga ut folk är inte min grej även om vissa verkar ha fått det för sej. Inte heller hålla reda på vad allt och alla gör. Det finns varken tid eller intresse för det.
jag är heller inte anonym! långt ifrån. Går numera under namnet Tjustorps stuteri!

Ja jag hoppas verkligen det blir en generalmönstring det var så himla kul på förra och god mat var det även på kvällen *ler* alltid kul att träffas ett stort gäng på detta viset och kunna få prata med vänner och även sådana man inte känner *ler*
Anna det är klart vi blev nyfikna *ler* du vet väl hur det är att man vill ju så gärna veta :-)
Tror inte att du ska ta åt dig så heller jag tror även att Cattis menade på det som Kris.J skrev. Så tolkade jag det i allfall.