Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: föl
Läst 1748 ggr
Annette
0

Juver på förstföderskor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att ston är olika vet vi väl alla, men hur långt innan beräknad fölning har era förstföderskor börjat få förändringar gällande juvren?

RebeckaSvensson
0

Det första av mina ston som fölade hade ingen förändring alls kvällen innan hon fölade. Fyllde på helt och hållet natten innan fölningen. Andra ston har börjat någon vecka, upp till en månad, innan beräknad fölning.

Annelie-P
0

Förra året började Selenes juver ändras redan 10 veckor innan fölning, det var dock hennes tredje fölning. Jag var helt säker på att hon tänkte kasta, men det gjorde hon inte.

PP
0

Mitt senaste förstagångssto satte juver ganska precis en vecka före fölning.

sanne
0

Min 4åring här hemma har satt jätte stort juver, o hon har 3 veckor kvar nu, men har stora "bullar" framför o det är bara i spenarna som är kvar.. men har haft förstagångare som inte haft något juver alls, framtill ett par timmar innan..

så juver är inte något säkert sätt att se att det närmar sig.. hade en förra året som inte hade något juver alls, på morgonen o hon hade fölat under dagen i hagen, sin 4 fölunge..

AnnaLundin
0

mni Cocos hade ett litet pluttejuver som det inte gick att klämma ur minsta droppe mjölk ur förrän ett par timmar innan hon fölade….

uhngoliant
0

Min 5 åring har fyllt juver rejält. Hon började för en månad sen ungefär då vart det alltså ca. 4 månader till fölning.

polgara
0

Vår Dirka har börjat fylla juver för ett par veckor sedan, beräknad fölning i början av maj