Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2493 ggr
Carita
0

Försäkring

Ni som har era hästar försäkrade i If har ni blivit informerade att veterinärvården har höjts från 100 000 till 130 000 och det inte längre är någon fast självrisk utan 2700:- och 20%

Jag pratade med en jätte trevlig tjej på mässan så i kväll ska jag lägga om alla mina försäkringar.

Annette
0

Dsgs att byta bolag igen då.

Carita
0

Om man inte har veterinärvård upp till 50 000:- då är det fortfarande fast självrisk.

ThiffannyJ
0

Här är en lite sammanfattning av vilkoret med självrisker.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

Nej??? Kan man göra så? Jag har ju precis hämtat ut en häst som varit på sjukhus. Byta bolag, igen. Suck.

Hanna-D
0

Jag förstår inte, kan dom ändra under en pågående period utan att jag ens blivit informerad?

Pyttis
0

Suck, suck. Jaha då är det åter dags att titta över hästförsäkringarna!

Hanna-D
0

Verkar som man kan välja summa på självrisk samt om man vill ha fast eller 20% rörlig. Fast självrisk är ju en trygghet men blir väl antagligen svindyrt… Värt att jämföra med andra bolag igen.

ingrid
0

Om du jämför hänger jag på i ett byte Hanna! Skall dock prata med if om ett alternativ till innan jag byter, men kan ta det på telefon :-)

Hanna-D
0

#8 Mina nuvarande går ut i juni tror jag, förväntar mig att de gäller såsom det står i försäkringsbrevet fram tills dess. Resten tar vi på telefon! Glad

ThiffannyJ
0

Vilkoren på bil, som jag kan, så gäller ju försämringar (om man kan uttrycka sig så) från nästa förnyelse, men förbättringar brukar gälla på en gång.

Men som sagt, man kan ju välja om man vill ha fast+rölig sjr.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AnnaFagerell
0

Det gäller från och med nästa försäkringsperiod. Alltså gäller den gamla med fast självrisk så länge perioden inte är över. Sen kan man ju ändå inte byta bolag på en sjuk häst

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Carita
0

#7 Du kan inte välja fast självrisk på veterinärXtra men de andra 2 går bra fast premien går upp…. Det gäller från nästa försäkringsperiod.

Jag tycker det är jätte dåligt att ingen information skickas ut till de som har upp till 100 000 jag hörde det på ryktesvägar och fick se det nu när en ny försäkring skulle täcknas.

Hanna-D
0

#12 Det innebär i princip att man som hästägare inte kommer ha råd att buköppna utan välja avlivning, smart av bolagen som spar stora pengar.

Carita
0

#13 Ja, man kan tycka att "ridhästarna" kunde få andra vilkor för de är de som gör att ändringen måste göras! Shetlandsponnyn vill de jättegärna ha som kund då det oftast inte blir så höga kostnader för dem.

Ahnna
0

Jag fick den här infon på telefon med If i december, eftersom jag köpte en ny häst då. Fick berättat för mig att jag tillhör en av de få som kommer ha de "gamla" villkoren hela 2011 eftersom alla mina försäkringar utom en går ut i december.

Till mig sa handläggaren att man kan välja 2700:- eller 5000:- i självrisk och att det är 20% rörlig på båda…? Obestämd

Premien går upp markant på "storhästar" om man byter från 5000:- till 2700:- men på shettisarna märks det knappt.

Finns det något bolag som inte har rörlig kostnad utöver självrisken? Agria, If och Folksam har det ju i alla fall. (Eller har de valmöjligheter som jag har missat?)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

PP
0

Suck! Jag som bytte från Agria för några år sen för att de tog bort den fasta självrisken…

Trine
0

#16 ja det gjorde jag med , samt att dom var dyr på shettisarna i jämförelse..

Milla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jaha så här går det när man inte är inne och läser så mycket.

Såg det lite hastigt på FB att IF hade lagt till 20% och jag for in och kollade på mina försäkringar och ser då att Vikings som ska betalas nu är höjd till 130 000 samt att jag fått 25% OCH att min premie är höjd.

Hade jagi nte sett detta på FB hade jag inte haft en anning om det och jag har INTE blivit informerad av IF om detta! Jag har mina försäkringar helt via nätet så jag får inte några papper hemskickade.

Sitter just nu och ringer runt och jämför försäkringar.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pyttis
0

Jag har inte några försäkringar via nätet…..MEN det skickas noll info hem iaf! = DÅLIGT tycker jag.

Läste att Du iaf ska ha Dina kvar i If, det blev trots allt lägre.

Ska titta över mina försäkringar på resp. pålla och ta mig en funderare.

susanne-s
0

Jag har Svelands avelsförsäkring på avelsstona. Har vetvård på ALLA till 100000:- betalar extra för fast självrisk -äv juniorförs.
Självrisken är 1900:-
Betalar som mest (dyraste hästen)ca 2500:-/år
Det högsta livvädet jag har är 25000:- om jag minns rätt.
Detta gäller som det är nu.. har inte kollat upp om vilkoren ändrats.
Har 12 hästar försäkrade i Sveland så jag har någon typ av mängdrabatt och dessutom "skadefria år"

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AnnaFagerell
0

Fortfarande fast självrisk på IF om man väljer 50.000 vet vård

PP
0

Tycker detta är sk*tsvårt! Vad får man för 50 000 i veterinärvård?

AnnaFagerell
0

#22 Inte jättemycket men å andra sidan lägger inte jag 20 eller 25% på 130.000 på mina hästar…  jag sänker båda mina till 50 när förfallodagen kommer

Kratern
0

Jag har Dina Försäkringar..

Veterinärvård 60.000:-

1800:- i självrisk och 20% på resten

Liv 10.000:-

Premie 800:- per år