användare
Är det inte dax med en uppdatering av användarna på forumet. INGEN borde få vara anonym. Alla borde kunna stå för sina inlägg, annars kan man låta bli att skriva överhuvudtaget. Om alla kan stå för sina inlägg försvinner allt tjafs.
Vad tycker andra.

Jag tycker precis som du.

Då och då uppmanar vi folk att skriva på sina personliga sidor vilka de är. Då det bara är normala diskussioner funkar det bra nu, tycker jag, även om en del låtsas vara någon annan ibland. :-)
Vi vet ju vilka de flesta av medlemmarna är till namnet (det riktiga) iaf, så blir det hetsiga diskussioner så löser det sig ändå.
Eftersom man blir medlem på hela nätverket med alla dess forum, så kan vi inte kräva riktiga namnet som medlemsnamn, för det kravet har inte alla de andra sajterna. Men om det blir hett och vi frågar en person vem den är (för att vi vill veta vilka som deltager i heta diskussioner) och denna inte talar om det, så kommer den att få skrivförbud, då det är forumets regler att man skall stå för vad man skriver. Klurigt att förklara på ett bra sätt, men vi har ganska god koll.
Är det ngn särskild du undrar över May?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Nej inte alls, man kan ju läsa mellan raderna och räkna ut i de flesta fall. Min personliga åsikt är bara att det man säger får man stå för, och jag tycker det är ganska fegt att ständigt skriva under annat namn.

#4 Det håller jag med om.
/Cattis
#0 Håller med
Man kan ju ha ett annat användarnamn men det räcker ju att man skriver under inlägget med sitt namn eller har det med i presentationen - så behöver det egentligen inte bli några frågetecken.
#7 Jo så kan det gå till, men de som har mesta åsikterna har ingen presentation alls.
#8 Stämmer bra det….
Jag har inget intresse av att sitta och skriva en presentation faktiskt.
/Anna

Måste bara fråga en sak.. Hur länge ska det "klargörandet" gälla? trodde det var för den händelsen bara, men jag har inga problem att stå för vad jag skriver.

#11 Klargörandet gäller, om vi inte säger ngt annat. Det betyder att man får namnge folk man skriver till. Tex om jag kallar någon för sitt riktiga namn, även om de har ett anonymt alias. På andra sajter får man inte röja någons verkliga identitiet om den inte vill det. Här får man inte vara helt anonym och därför gjordes det klargörandet. Men vi har inte behövt utnyttja det vidare mkt, då de flesta är "kända". Men har man ett användarnamn som tex "Hemlig-medlem" och ingen presentation samt deltager med hetsiga kommentarer i diskussioner, då kräver vi att man "ger sig till känna". För att allaskall känna att de vet vem de pratar med. Historiskt sett har ju folk haft flera namn och hetsat som tokar i olika trådar, under flera namn. Därför måste vi ha det såhär. Men som sagt, jag upplever det inte som ett stort problem.
/Cattis
Någon presentation har jag heller inte gett ,men jag använder ett namn så att alla kan veta vems åsikt som skrivs.

#12 oki doki, då vet jag vad som gäller, hoppas allt tråkigt kan få ett slut snart så vi kan "prata" om de positiva med våra fina shettisar !!