Hur ser ni ut på utställningar?
Ja jag ska förhoppningsvis visa ett sto med föl i höst och vill inte se helt bortkommen ut så därför tänkte jag höra lite vad ni tänker.
Vad brukar du ha på dig när du visar?
Vad tycker du inte passar att ha på sig?
Kan det bli to much?
Ponnyn hur förbereder du den?
Vad brukar ponnyn ha för grimma/träns?
Blingade pannband på ponnyn ja eller nej?
Visa gärna kort på dig och din/dina ponnyer i era "utställningskläder"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar ha helvita kläder eller vita byxor och mörk tröja. Ponnyn tränas i att visa upp skritt och trav, samt att stå still och korrekt uppställd. Har träns på hingstar och grimma/grimträns på ston och unghästar. För mig går bling bling bort men det är nog en smaksak 
Tidigare på utställning har jag haft vita ridbyxor(tygskodda), vit pikétröja och svarta skor, svarta strumpor.
Har en fux m ljus man och svans, visade henne då i svart träns eller vit grimma.
Även visat henne i beige färgade jeans, vit pikétröja.
Har nu investerat i en ny kavaj som är blårutig, funderar på att använda den till utställning med vita byxor ( Om jag köper en grimma med ljusblåa detlajer då tänkte jag.
Jag har visat i smalt svart träns, vit grimma men kan tänka mig visningsgrimma med bling ;)
Jag är helvit på sommaren. Ett par billiga vita byxor från H&M, ett vitt linne och en SSS pike topp. På denna bild har jag en vit finstickad tröja i stället för toppen.
På hingspremieringarna och höst/vinterutställning har jag vita byxor, vit skjorta och en marinblå tröja över.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Ska tillägga att jag har så lite som möjligt på dem. Stilrent och prydligt. Ston visas i grimma och hingstar i träns.
På bilden har ponnyn en grimma sydd av A-C Hassling på Humledals stuteri.
Foto: Rolf Eriksson
Detta är också en variant sydd av A-C Hassling, men den har jag inte till minisarna, bara standard stona.
Foto: Rolf Eriksson
Populärt med vitt verkar det som. Vilket är lite oroande för mig som är en jäkel på att smutsa ner mig.
Jag själv planderade att ha: Svarta kritstreckrandiga byxor, matchande väst, ljusblå skjorta, svarta gympadojor, svarta handskar o vitt spö
Va tror ni om det?
#6 Var in och smygkikade på din hemsida, och såg där att du har en häst med vita ben. Till henne skulle jag ha gråa eller svarta byxor, för om du har vita kommer dina ben flyta ihop med hennes, och det kommer bli svårare för domaren att se hennes steg.
En bra tumregel tycker jag är: det är hästen domaren tittar på, inte dig. Välj alltså något snyggt (för även om domaren inte tittar på dig gör publiken det
) och stilrent.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Försöker på nåt vis matcha hästen.
Jag har visat i svarta byxor och svart tröja - och svart häst 
Fux vill jag visa i vita kläder och vit grimma, en gång hade jag vit tröja och ljusbeige byxor.
Att matcha hästen är ju bra, men när man ibland visar 10 olika hästar med olika färger kan det bli ett problem med att hinna byta kläder 
Brukar ni ha kedjegrimmskaft?
De jag kollat på har varit så tunga och klumpiga känns inte alls bra. Tänkte köra den beprövade varianten: hundkoppel 
#11 Jag brukar ha kedjegrimskaft! Men jag har hittat en som är lite nättare och inte lika lång som dom vanliga kedjegrimskaften.
Annars verkar många köra med hundstrypkoppel och ha det som kedja.