God Morgon 4 april
Igår var iFokus ur drift när jag kom hem. Det var väldigt bra, jag kom i säng 21.45, vet inte när det hände senast ;) Men inte är jag piggare för det.
Barnen är hos mina föräldrar några dagar nu på påsklovet. 00.30 i natt ringde telefonen, Cecilia hostade och rosslade, det gjorde hon inte när hon åkte, så jag hade inte skickat med inhalatorn. Stefan åkte och hämtade henne, min mamma blir lite orolig när hon rosslar, så det är lika bra hon sover hemma då. När hon fått inhalera blev hon bättre, men hon hostar fortfarande lite.
Nu skall jag åka och städa två ställen innan jag fortsätter med de där gravarna som består av en matta av rötter.

Go Morgon
Här har det varit minusgrader i natt, men det ser ut o bli en skön dag. Ringde veterinären igår, då Anja fortfarande inte fölat, men deom gör inget förrän om tidigast 3 veckor över tiden.. suck.. Bus Anja, håller på sig.
Ska snart till jobbet, sen är det ridskola för Hobbe o div sysslor på gården. Jag håller tummarna att allt löser sig m transporten av trixy o att hon kommer hem nästa helg.. Vad gjorde man innan fokus ?? igår kväll var det ganska tråkigt, tur att det då finns msn, fick ett roligt "samtal" m Milla ivarjefall !!
Nu ska jag väck barnen, sen drar det igång.. Ha det bra allihopa
God Morgon! brrr,här är det minus 6 grder och igår på förmiddagen kom det snö! Steg upp i morse halv fem,vaknade och var bombsäker på att något var fel med stoet som har tiden ute att föla om ca en månad.Måste ut och kolla,allt var ok! Kommer att bli jobbigt om man ska vara så här hispig en månad framåt…..
Idag kommer vet.och kollar tänderna på Islandshästen och "gamla" Anna.
Ha en bra dag!
Morrn, morrn
4,5 minus - trodde vintern var över
Hände något otäckt igår.
Lilltjejen gjorde en störtdykning nerför trappen. Ett fall på ca 1 meter och landade på pannan. Gu va, otäckt, ser det hela på näthinnan om och om igen och känslan av att man rör sig för sakta för att hindra fallet. Hon gallskrek direkt, så hon tuppade iallafall inte av, skönt, men stans JÄTTEbula blev det, snyggt till släktmiddagen till påsk, svärmor förlåter mig väl aldrig. Ringde till sjukvårdsupplysningen som väl kort å gott menade att hålla henne under uppsikt och åka in om visade symptom på hjärnskakning. Natten har avlöpt lugnt iallafall, maken, nattjobbaren, var hemma och uppe till två för att kolla henne innan han flyttade över henne till våran säng och gick och lade sig. Nu verkar allt vara OK med henne iallafall, men hon får stanna hemma från dagis idag så maken kan hålla koll på henne.
Ungar är ju underbara ändå, under tiden lilltjejen grät som värst, så hickade hon fram mellan snyftningarna; "Vill blåsa såpbubblor", jag hade varit in på affären strax innan jag kom hem och köpt det…
#0 Märkte också att .ifokus var nere igår, så det blev lite mindre tid vid datorn igårkväll. Var ett tag orolig att det var uppkopplingen som inte funkade…
#3 min son gjode det när han var under året. Det var väldigt otäckt men dom klarar av mer än man tror. Vi var dock på akuten men det var liksom inte mycket dom kunde göra där. Har hon ont sedan ska du kolla upp det direkt. Men lite gul och blå i påsk får du nog stå ut med…. Vadå svärmor! Ge henne på öronen om hon säger nåt. Har hon aldrig haft skador på sina barn? Sånt gör mej så irriterad. Ush. Stå på dej!
God morgon!
Ja ha då hade man fyllt år också det bästa med att fylla år är att man får bestäma själv vad man ska bjuda på och eftersom jag hatar tårta så blev det marängsviss. Jag åt så magen såg ut som en ballong mmmmmm.
I dag ska jag åka och frysmärka Divino det blir andra gången i transporten men han är så himla underbar att jobba med. Innan vi åker så ska han köras och badas. På dagis i dag skulle barnen vara utklädda Leo fick bli en påsk katt för alla påskkärringar ska ju ha en katt på kvasten.

God morgon
En kall natt med minus 9 grader och just nu snöar det för fullt trodde vi hade börjat få vår här uppe, jag bor några mil utanför luleå.Här ligger det en halvmeter snö kvar på vissa ställen.Har just nu en dotter full med kliande vattkoppor inte så kul inför helgen man får sitta hemma. Tur i oturen att bästa kompisens barn har det nu ochså, då har man någon att umgås med.
Mitt ministo är dräktig och är beräknad till 18 maj börjar bli lite nojig det är mitt första föl,men inte hennes så det går säkert bra.
Tack för ett trevligt fokus.

God morgon!
Jobbar hemma idag. Skönt att slippa stressa iväg på morgonen. Har släppt ut hästarna och mockat och utfodrat fåren. Så nu är allt klart, barnen är på väg till dagis med Mattias och jag har det alldeles tyst och lugnt i huset. Mmmmmm. Ska skynda mig med bokföringen så jag kan ta en prommis sen. Det är lite gråtrist och ca 4+, men det regnar ialla fall inte (inte snöar det heller!) så det är rätt skönt ute i alla fall.
Ha en jättebra dag alla! //Erica

Godförmiddag påsklov men måste ändå plugga inför prov nästa vecka suck, busiga ungar har man hemma , har fått kolla älsta för sockret hela natten då mätaren pep HI i går inför middagen så det vart extra insulin sen hålla koll så man inte gav för mycket, ett evigt kollande och passande sova det får man göra när man ligger i graven . Annars idag ska ut och tömköra en sväng får passa på när vädret är hyffsat . Bilen krånglar fortfarnade och gubben jobbar extra så det blir kommunalt med björnligan ut till stallet men det blir en utflykt för dem med buss o tåg mm. Ha en bra dag allihop.
God morgon!
Ska precis åka till stan och besiktiga bilen (hoppas, hoppas att den går igenom)! Sen ska jag inhandla lite fröer och sånt för att ta mig en tripp upp till växthuset och plantera lite. Eftermiddagen består av träning av hästar. Spännande dag…

#5 Nämen Grattis på födelsedagen och inget har du sagt *muttrar*

#5 Grattis på dig …
#10, #11 Tack tack! Jag känner att det är inte lika viktigt med födelsedagar nu när åren går…Men vi kanske kan ta en födelsedagsmiddag nästa helg i skövde?

Låter som en god idé. Om jag inte minns fel så är McDonalds i Skövde fräscht och trevligt =)