E. Kompis Mandus 264
Mitt sto Ärla är E. kompis mandus RS 264 och U. My RS 2048. Undrar om nåon har ponny/ponnier med samma eller liknande stam?
Intresserad av lite åsikter på hennes stam och kanske vad ni har betäckt med för hingstar om ni har ston med lika stam?
Ärlas fullständiga stamtavla har ni här =)
http://www.shetlandsponny.se/stambok/Visa3Led.asp?Nr1=104337
tack för svar

Jag har ägt ett helsyskon till Ärla. Skicka ett mail till mig ulrikasiegers@live.se så kan jag berätta jättemycket om världens bästa ponny, Tamy´

Hej !
Jag ägde ett sto efter kompis Mandus som heter Mitra, hon har även en helsyster Som heter Medea Morning Rain..
Båda dessa damer är väldigt trygga och snälla, Medea har gjort bra från sej på utställning och Mitra går på travet i Finland nu, men har även startat och fått fina plaseringar här i sverige.
Sen har dom en halv syster som heter Aria, efter Mandus. Även hon har gjort bra från sej på travet.
Så jag kan bara säga gott om denna hingst som tyvärr inte finns kvar idag, hoppas du är nöjd och lycka till med ditt sto.
Mvh Marianne
Jag är mycket nöjd med mitt sto, Köpte henne av uppfödaren här på öland, som även då hade haft mandus när han va i livet =)

Mitra, Medea och Aria är från Öland.Aria bor där fortfarande. :)
Är dom från Lilian Henningsson dom med? =)
Har vart ute hos Lilian och hälsat på två gånger sen jag köpte Ärla(08) Hon har kvar Ärlas mamma My, Uria och Akasia.
Roligt att få se och höra lite shettis historia från henne, som har hållt på med dom så länge =)

Aria är från Lilian,Uria är Arias mor. Mitra och Medeas mor heter Maja och hon bor också på Öland vars ägare hjälpt Lilian mycket. Hon tyckte mycket om mandus och hade tänkt betäcka Maja igen med honom men han inte det tyvärr.
Du kan gå in på webbstamboken och kolla lite, där finns mycket info, men det visste du kanske redan
.
är det något är det bara att fråga på. :)
Ja, janette heter hon som hjälpt Lilian va? Det är min mammas gamla klasskompis =)
Jag är en riktig shetlands "nörd" så stamboken är nästan utsliten på min data, men jätteroligt att få höra från lite folk som har lika stammade hästar =)
Tog du något föl på Mitra? Vad hade du för hingst i så fall och hur blev fölisarna =)

Ja hon heter jeanette, och det var av henne jag köpte Mitra =)
Nej tyvärr tog jag inget föl efter Mitra, men det är inte omöjligt att dom i Finland gör det sen, men just nu går hon på travet där.
Men Mitras mamma är betäckt i år, och hon får ju så härligt trygga och lugna bäbbisar =).så det ska bli spännande.
Kan bara hålla med om att Shettisarna är dom bästa och roligaste.
Vad roligt. Hoppas det blir ännu en bra fölis där då =)
Ja, det är väldigt roligt att "forska" eller bara sitta och läsa massa stam och info om shetland tycker ja =)
Hej Sandra! Kul med fler shetlands "nördar" på Öland. Aria tävlas ju i ponnytrav dennna säsongen och har gått jättebra. Men nu kommer hon snart hem. Jag har dem i vedby just nu. Hon ska skolas om från travhäst till körhäst har jag tänkt mig. Kör du något med din?
Tyvärr är det alldeles för få av Mandus avkommor som är visade.
Kika in på min hemsida i galleriet så får du se hur mina shettisar ser ut. www.kennelbagbys.se
Mvh Nettan
Hej nettan! haha, ja nörd kan man verkligen kalla mig ;)
Jag kör Ärla en hel del hemma om konditions träning, hade velat prova henne på travet men har svårt att få iväg henne då hon är sällskap till min andra gamla dam! Svårt att hitta någon så liten som kan rida me.
Såg Ärlas halvsyster Örissa på hopptävling i söndags, jätteroligt!
Ja, man ser inte mycket av hans ankommor även om det finns en fin stam i grunden..tråkigt..
Vad roligt att Aria är skäckfärgad =)
MVH
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fanns ett sto efter kompis Mandus som heter Mitra, tror att hon har även en helsyster? http://e-kompis.se Såg en liten notis om detta!
Mvh
madde

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 12 Jag har ägt Mitra som är efter Kompis Mandus, men hon är såld till en underbar familj i Finland och går på travet där. Hon har en helsyster som heter Medea Morning Rain, har skrivits lite om detta högre upp :))