Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 273 ggr
ester
0

Motioner till SSS årsmöte

Jag har nu läst de motioner som är skickade till SSS årsmöte och vill bara  tacka de som framfört dessa motioner och säga att de inskickade motionerna är bra och viktiga .
De som jag tycker är speciellt angelägna är Motion nr. 3 och 4:a citat -Att låta:
SSS själva få de pengar som idag betalas in till SH i form av ex. stoavgifter. I motion nr 3 står, citat - Stora summor pengar går idag till SH som medel för de tjänster som vi anlitar SH till, dessa medel skulle göra sig bättre som finansiering till eget kansli för SSS.
Citat - att de som idag arbetar ideelt får betalt för mödan
Citat - Ekonomisk vinning,då stora summor idag går till SH.
 Jag kan tycka att -
SH håller i allt för mycket idag, de måste kunna se och förstå  att det finns andra föreningar och organisationer som är bättre rustade för det än de SH. Har också själv i åtanke ex. administrationen för premieringar för ponnyraserna, låt de ponnyföreninger anslutna av spaf  bli hörsammade om att genomföra premieringarna i egen regi.

Motion nr.5 är också mycket angelägen -  Om de hingstägare som kommer att lägga ner tid, kraft och pengar framöver på att visa fram ev. blivande hingstar så bör de premieras på något sätt.Det ska belönas att ta fram hingstar med kvalite och som har gått igenom en avelsbedömning.