Inget körintresse? Eller....
Tycker att jag ofta sett förfrågningar på forumet om var man kan träna/tävla i körning. Jag har 3 gånger satt in information om "Körträning i Skåne", men endast 2 personer har kommenterat ett intresse. Första gången var träningen 29/1, över 300 var inne och läste inlägget, nästa gång 19/2 ett 40-tal och sista gången över 50 som var inne och läste inlägget - men inga kommentarer….
Första gången var det vinterväder så det kan jag förstå. Febr o Mars gick det väl att ta sig till Annelöv, 12:e Mars kunde vi köra utomhus. Jag förstår inte….
Finns det inga i området som kör sina shettisar? Är det för dyrt?Är det för besvärligt att ta med sig en vagn?
Jag är tacksam om jag kan få lite kommentarer.
Tågarp RF har tänkt att organisera en lokal körtävling i år, men det är ju ingen vits om ingen är intresserad.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
för långt ifrån mig tyvärr…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
En körtävling låter mkt bra! Jag har träning på närmre håll (men har inte varit på någon ännu i år), men tycker att det är toppen att vi blir fler som kör!
Håller med att det är typiskt att något efterfrågas, men när det erbjuds är ingen tillräckligt intresserad ändå….
/Sonja
Jag tränar redan för Susanne på annat håll, och datumen ni haft har inte fungerat för mig. Men visst finns det intresse! =) Vi blir allt fler! Tjohooo, ge inte upp!

Det är tyvärr inte bara när det gäller körning som intresset är svalt.
Jag upplever att många aktiviteter efterfrågas men när det väl arrangeras så kommer det inte många själar.
Jag kör, me av lite olika anledningar så passade inget av datumen för oss. Jag ville inte komma tidigt då han inte är i riktig kondition nu efter vintern och senare krockade det med bröllop och andra saker, tyvärr kommer livet mellan ibland.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Min är inte inkörd än
Nån som vet om nån klubb i södermanland, gärna i närheten av Katrineholm. Skulle gärna komma med min shettis isf.

För mig är Tågarp för långt bort eftersom jag bor i Uppsala län. Men det behövs fler körtävlingar i hela Sverige! Så ge inte upp bara för att shettisfolket kanske inte åker och tränar så ofta, för de som tävlar aktivt efterfrågar fler tävlingar att åka på och ju fler det finns att välja mellan desto fler nybörjare kommer det ju in på sikt.
Annonsera om tävlingen i god tid så ser ni ju om intresset är för litet för att det ska bli nåt. Då är det ju inte värre än att man stryker tävlingen och försöker igen ett annat datum.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag hade tyckt det vart jätte roligt att få träna, men det passade inte för oss nu i vinter. Men vi funderade på att åka, så det var inte helt uteslutet.
För långt för mig med… men i Kalmar/Öland hade varit uppskattat av mig.

Jag kan då säga att jag har varit inne och läst på körträning i skåne fast jag bor i västerbotten.
Varför? Jo för att jag är nyfiken att se vilka tränare som finns osv.

Tack för alla kommentarer! Ska inte ge upp än. Jag ska vara funktioär i Flyinge på mönstringstävlingar för att lära mig mer om tävlingarna. Ett av våra shettisekipage, Almnäs Pirat/Petra Carlsson startar. Första tävlingen.
Jag har så mycket ideer om vad man kan göra här på Tågarps RF, inte bara körning, här finns dressyrbanor, hoppbana, plats för agility. och en förening som gärna ser en utvidgning av verksamheten.
Men man måste ju vara några stycken med intresse……
Kanske en gemensam träff i Annelöv, utan häst men med fika o snack kunde vara nåt….framåt vårkanten när vi har tinat upp efter vintern.
#12. Synd att det är så långt bort! annars hade jag inte tvekat att hjälpa till/vara med.
#12 Det låter ju jättetrevligt.
Vi ses på Flyinge!
Om det annordnas träningar framöver, kan ni inte då kolla upp med boende o stallplats för lång resande.
För mig tex är det för långt att åka på morgonen utan jag skulle behöva komma kvällen innan.