Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 5098 ggr
Jannie
0

Shetland Syds nya hemsida

Nu är den nya hemsidan uppe.

Hjälp till att göra den trevlig genom att skicka in fina eller roliga bilder på era Shettisar.

Ni som vill vara med på uppfödarlistan,  hingstlistan eller till salu, se under resp rubrik.

[Teddy]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En adress kanske?Skrattande

abbe75
0
polgara
0

shetlandsyd.se

Milla
0

måste säga att den är jäte fin! Stor kredit till webmastern! Glad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SaraDoos
0

Vad roligt! *äntligen* Skrattande

ska genast swischa in och kika!

SNYGGT jobbat!

Frågar på direkten - ska unghästutställningen och bruksdagen vara på samma dag? Är det Alf som dömer på drive-in då med?

PP
0

Måste av nyfikenhet fråga, är det utställarna som ska betala 20 kr för katalogen?

ThiffannyJ
0

Jättefin, men om jag får gnälla lite så är typsnittet svårläst på menyknapparna, eller så börjar jag bli gamal och får skaffa mig glasögon Flört

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

PP
0

#8 Det är nog snarare seriferna som gör det otydligt än att du har fått försämrad syn. Flört

På skärm har ögat lättast att läsa text utan serifer, medan det i tryck är tvärtom.

veronica-olsson
0

Den var jättefin och ser trevlig ut.

Charlotte-Aveback
0

Jättefin hemsida! Glad

mili
0

Kanonfin!Cool

SofieBroden
0

SNYGG!!!!

Fjarilen
0

Jättefin!

Hanna-D
0

#9 Vad är serifer?

PP
0

#9 "Taggarna" i änden på bokstäverna. Ett exempel är fonten Times New Roman.

Hanna-D
0

icansson
0

Shetland Syd distribuerar förteckning över klasser, plats, vägbeskrivning och tider till samtliga utställningsdeltagare, vilka sedan kan köpa katalog på plats för 20:-.

Mmia
0

#18 kommer det att finnas en katalog att skriva ut på nätet för den som vill ?

AnnaFagerell
0

#18 vad ska ingå i klassförteckningen? Hur många som är anmälda?

Visst kan jag väl tycka det kan vara okej att man måste få in pengar men kanske kunde man haft en billig katalog till de som anmält? Åtminstone så det inte kostar något med dessa kataloger. För som det är nu kommer det kosta med lapparna som kommer skickas ut ändå. Så varför inte en billigare katalog istället som jag tror att folk nog köper då…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

AnnaFagerell
0

Vem kontaktar man angående sponsring?

Sonja m
0

JAg tycker egentligen att man kan ha en enkel katalog i tex bara häftade A4, men bara listor på hästarna, men samtidigt kanske inte någon skulle vara intresserad att att ha annons/sponsra då?

Om man anger en e-mailadress i anmälan så kan man väl få utskicket via mail och så sparar man ju portot.

abbe75
0

#21 Du hitter uppgifterna angående sponsing/annonsering på hemsidan under rubriken Annonsering.

AnnaFagerell
0

ja frågan är ju hur sponsorerna ställer sig till detta med kostnad på katalogen… då måste man ju åtminstone skicka ut sponsorbrev tillsammans med utställningsinfon…

#23 Tack…

Sonja m
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med tanke på vad som står på hemsidans förstasida om ekonomin så kanske det är bra att publicera balansrapporten från årsmötet, så jag har scannat den. Det låter ju nästan ut som om vi har 30 000 minus, även om det säkert inte är menat så. Vad jag kan läsa finns det över 80 000:-. Men visst kan det vara en bra idé att hålla i slantarna, frågan är bara hur…

AnnaFagerell
0

#25 Då får du nog läsa igen… det där var ingående balansräkning…

BoelH
0

Ingående och utgående….

BoelH
0

Så illa ser det väl inte ut. Klart att man även vill titta på resultaträkningen för att få en bättre bild av läget. Notera att omsättningstillgångar är sådant som "lätt" kan omvandlas till kontanter och dessa tillgångar ska kunna täcka de kortfristiga skulderna. Naturligtvis fungerar det inte så bra om det blir ett lika dåligt resultat några år på rad, men kris, nja… Det är väl inte meningen att föreningen ska göra stora vinster heller…

Det bästa är väl att se över vad det är som gjort att det blivit ett minus, och sätta in åtgärder så att detta inte händer igen. Det verkar ju som den nya styrelsen försöker göra just det.

Jag hade gärna tagit emot katalogen per mail, det hade sparat in portokostnaden och samtidigt hade sponsorerna fått sitt.

arkenett
0

# 26 nu får du skärpa dig Anna

I stället för att ta reda på fakta  så spekulerar du som vanligt.

Är det så att före detta styrelsen förskingrade  30.000:- eller var det föreningen som gick back?

Kolla i rapporrterna resultat/balans ochse efter hur mycket styrelsen spenderade på sina möte i form av lokal, mat, reskostnader osv…

Kolla sedan hur mycket som gick till medlemmar/föreningen i form av kostnader för domare, utställningshyra, priser osv…

Då förra styrelsen till och med tagit ledigt från sina ordinarie anställningar för att hjälpa till med utställningar vilket kostat den enskilda styrelsemedlemmen mellan 1000:- till 4000:- i form av förlorad inkomst, beroende på att några av oss är egen företagare.

Så gör mig en tjänst, påstå inte att förra styrelsen har gjort något för egen vinning, när jag ställt upp och förlorat en dags förtjänst på 3500:-

Dessutom har flertalet före detta styrelse medlemmar sponsrat och stöttat föreningen med privata medel i form av körning för att uppsöka sponsorer, hämta priser, inköp inför utställningar, hämtning och lämning av matriell osv…. listan kan göras lång, mycket som inte tagits upp eller fått ersättning för

Påstå sedan att före dettta styrelsen spenderat och gjort av med föreningens pengar för egen vinning, så lovar jag personligen att anmäla dig för förtal.

Något du inte förstått är att före detta styrelsen avgick inte på grund av en ekonomisk situation.

Magnus Archenholtz.

Före detta styrelsemedlem

AnnaFagerell
0

Men Magnus… var läser du att jag skrivit att ni gjort av med pengar för egen vinning. Skärp dig för tusan och väx upp. Man kan använda pengar i en förening utan att göra det av egen vinning så lägg ner de där fasonerna. Som högsta hönset måste man kunna ta regelrätt kritik utan att spy galla över andra, mobbas och prata en massa skit. Jag ser en förening som förlorat pengar och skiter fullständigt i hur mycket varje enskild individ förlorat eller ej.

Men om inte jag är omogen nog att anmäla dig för att ha vuxenmobbat mig som enskild individ så behöver du nog inte göra någon anmälan för att jag säger att en förening förlorat pengar heller.

SandraO
0

Fast 20 :- för en katalog är ju inte allt för dyrt? enligt mig iallafall =)

arkenett
0

# 30

Då tycker jag du skall omformullera dig i ditt skrivande på din hemsida.

Du har inte en susning om vad som hänt i föreningen då du inte varit engagerad, förutom med ditt evinnerliga gnällande.

Magnus

AnnaFagerell
0

#32 Det behövs inte alls… där står inget om att pengarna skulle gått till privata kostnader. Det där är en allvarlig anklagelse så jag tycker du kan sluta nu faktiskt…

arkenett
0

Känner att det inte är lönt att argumentera med  eller mot dig för du har ju alltid rätt i ditt tyckande och tänkande.

Om jag vore hälften så smart och kunnig som du så vore jag en lycklig man.

Ha en bra framtid/

Magnus Archenholtz

Milla
0

Ni som skickar mail via shetland syds hemsida får ta kontakt med någon i styrelsen för jag är inte ens medlem i syd längre och det är inte jag som har hand om sidan.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se