Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett22-reglementen-lagar
Läst 6640 ggr
Kris_J
0

Ponny på tomten

Annette
0

Shit också, jag som tyckte jag löst nästa sommars problem med den trasiga gräsklipparen så bra.

Kris_J
0

#1 syndLedsen

Veritas odium paretFörvånad

Milla
0

hm då får jag sälja mina, brukar ha dom i trädgården för att slippa klippagräset

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#3. Det gäller nog bara om man bor i tätbebyggt område.

Milla
0

aha så bra då får dom stanna något år till haha

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

susanne-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kyss

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Tusen
0

Vi har också våra ponnysar i trädgården, mn det är nog svårt att få tillstånd till det om man bor i tätbebyggt område. Grannar kan ju gnälla om allt. Har sett det på TV-serien "Grannfejden".Fundersam

VeronicaP
0

Ha våran är ju bara på tomten och klipper gräsmattan när de fått för sig att gå ur hagen ;-) Kanske saftigare gräs på gräsmattan ;-)

Aribigga
0

Det känns ju ganska dumt att hon inte ansöker om tillstånd bara, då hade den kanske fått gå kvar.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[mamma]
0

Shettisar hemma på besök, Dottern ville ha sina älsklingar hemma på sin födelsedag. Grannarna var jätteglada över det.

Gräsmattan blev snyggt klippt också;)

UG
0

Mina betar även de i trädgården ibland… Rolig tråd!

Sasser
0

Vi har våra hästar i trädgården ibland, vi bor i tättbebyggt område men har en jordbruksfastighet… Här är det tvärt om med grannarna:), dom vill att jag i princip skall dra in hagarna i deras trädgårdar:). En av grannarna hade besök och besöket bara jublade över att dom de hälsade på bodde i stan men ändå att det vilade så mycket "Bullerby" över vårat område. Ibland är det skönt att grannsämjan trots allt är super…

Ahnna
0

Eftersom jag bor på en villatomt och har hästarna här så frågade jag kommunen vad som gäller. "Inom planlagt område (tätbygd) får man inte ha hästar närmare grannen än 200 m, men utanför planlagt område finns inga regler."

Så här, på vischan, får jag ha hästarna i "trädgården" hur mycket jag vill!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annette
0

Vårt gamla sto gick ofta i trädgården. Det rök lite porslin emellanåt, eftersom hon gärna deltog även vid fikastunderna :)

Rovalds-Zurfa
0

Jag tar hem mina ibaland på besök men de är bara över en dag..

icansson
0

va är det för regler som gäller egentligen var får man ha hästen? va säger lagarna?

fripe
0

Åj, ser att ingen har skrivit här sedan 2008, men jag undrar är det lagligt att ha en shetlandsponny ( om den har sällskap såklart ) att få ha den boende i trädgården om man har ett hus i lagom tepratur och så för den. Jag har inte det men undrar bara X)