Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett23-säljes
Läst 1073 ggr
Mmia
0

Stam i annonser

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varför skriver man inte vilken stam det är på ponnyn som säljs längre i annonserna ?

Oftas står det "Bra stam" men det beror väl lite på vad man söker.

Ringer / mailar någon på en sån annons så kanske dom blir betraktade som "oseriösa" om dom inte är intresserade längre om det är en stam som inte köparen letar efter.

Såg även någon som skrev "endast seriöst intresserade hör av sig" men det kan ju vara svårt när dom inte skriver ut stammen eller vad ponnyn heter så man kan kolla upp det i stamboken.

PP
0

Själv vill jag, utöver stam, även att prisuppgift ska finnas med i annonsen. Nu läser jag visserligen mest ridhästannonser där skillnaden i pris kan skilja väldigt mycket mer än på shetlandsponnyer, men jag skulle inte svara på en annons utan pris/prisklass för att undvika dem som ändå ligger utanför min budget.

VeronicaP
0

Har ju hänt att jag har glömt stammen någon gång Oskyldig men inte med vilje .

Jag kan tycka det är svårt att skriva annonser ibland , allra helst de som inte gjort något .

Jag har ju tex 2 st halvblod som jag ska sälja med bra *gammal* stam. Där jag la ut på den ena att hon inte har gjort något alls och ändå får man frågor om hon gjort 3 års test inriden mmm (hon är 6 år)  och sådant kan göra mig lite irriterad om jag ska vara ärlig, då kan man undra om folk inte läser annonserna ordentligt utan bara ser stammen.

Har inte lagt ut den andra ännu men ska göra det och ska vara kul att se vad de skriver då, hon är iof grundriden och gjort 3 års test ;) men inte riden de sista 2 åren pga jag inte kan rida själv längre och inte har haft någon som velat rida.