Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: godkända-hingstar
Läst 3411 ggr
polgara
0

Eimen v.h. Nijland RS 502?

Någon som vet nått om denna hingsten? Satt o tiitade på saluannonser o såg där ett sto som var betäckt med just den hingsten. Har själv aldrig hört talas om honom. Rödskäck är han iaf.

Lite nyfiken är man ju på dessa "okända" hingstar

ThiffannyJ
0

Här finns lite info från när han visades på prem. om du trycker Ctrl+F kan du söka i dokumentet och om du skriver in hans namn så hittar du lättare.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

polgara
0

#1 Tack så mkt.

Någon som har bild eventuellt?

HUr kommer det sig att han har rs nummer om han inte är godkänd enl. rasvisa krav? Pga att han är godkänd i annat land? Kan inte reglerna så jag är nyfiken o vill lära mig

AnnaLundin
0

Set är väl så att han visades innan avelsvärderingstvånget togs bort och alla hingatar blev godkända att använda. VAr han då gdk i ett annat land så behövde han vara visas fram på svensk avelsvärdering föör att få RS (och en svensk varudeklaration).

polgara
0

#3 Tack så mkt, man lär sig nått nytt hela tidenGlad

Nattfaradis
0

Vet inte om det fortfarande är intressant men jag har några halvdåliga kort på honom. Köpte en ettåring efter honom för nån månad sen. Tyckte han verkade trevlig men hade en del spring i benen!

Kan mejla kort om du vill?

polgara
0

#5 visst hade det  varit kul o se kort på honom

Det är ju en hingst som man aldrig hört talas om tidigare. Kompisen har samlat på bilder o info om gdk hingstar av alla reser i säkerligen 20 år o hade heller aldrig hört nått om denna

PP
0

Vad märkligt att det står svartskäck på avelsvärderingsbeviset. Han är nämligen rödskäck. Förvånad

Har tyvärr bara vanliga foton på honom, inget i datorn.

#5 Blir lite nyfiken om du köpt en avkomma från nuvarande ägaren, eftersom jag har ett sto därifrån och hennes helsyster (Wirran) finns kvar där och har fått föl med Eimen…

Nattfaradis
0

#7 Va inne å tittade på din sida. Fint sto med fina meriter! Jo Lovis är köpt av Sven-Olof (Black Pearl heter hon i stamtavlan). Eftersom jag är helt ny på de här med stammar och allt på shettisar så har jag inte en aning om hon e "nåt å ha" på pappret men det är en mycket trevlig häst! Är jättenöjd med henne:)

PP
0

#8 Vad roligt att du är så nöjd med din lilla häst. Det är ju trots allt det som är huvudsaken.

Undrar om jag inte sett mamman till din ponny vid något tillfälle. Det var iaf ett svartskäcksto som var ganska nyligen inköpt när jag var där. Fast jag hade förstås bara ögon för min Wivi… Kyss

Lycka till med din lilla "Pärla"! Flört

heathens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har en dotter till han - Wilma…