utställningsfrågor!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej på er!
Är helt novis på detta med ponnyutställning, har anmält mina två till Nuntorp o inser att jag kan INGET;)
Så först. Hur "snyggare" blir en ponny med delad man? Förstå mig rätt nu - ser hals o bål på annat sätt eller är det helhetsbilden?
Nästa fråga. Någon som har tips på träna "stå"? Vet hur jag tränat jyckarna men detta verkar inte vara samma?
Kanske bör tillägga att jag är ensam i träningen?
hoppas på svar/ nervös Lotta!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Shetland Väst har en visningskurs i Nossebro 7 maj. Där får man lära sig både hur man gör ordning och visar sin Shetlandsponny.
I tid ligger den ju helt perfekt, 3 veckor före utställningen i Nuntorp :)
Tack! Men ju närmare vi kommer inser jag att jag får skaffa mig en fraktur för att slippa detta (fast vill ju!) Men manen då? På Wilma är den - i mina ögon - underbar - så varför ska den delas? Nervös ja!
Tack Anette! har provat att ringa o boka in mig o fjäskar med jobbet att komma in senare… får väl se;)
#3 Du måste inte dela manen, det är inget tvång. De säger att överlinjen syns bättre då men en bra domare borde ju se igenom manen tycker jag ^^
Det kommer gå fint ska du se :D Kom ihåg att din ponny är lika fin när du åker hem som när du åker dit!
lurvponnyn.vimeddjur.se
Du behöver absolut inte dela manen, det är en smaksak.
Att överlinjen skulle synas bättre för att du delar manen vet jag inte. En del hästar passar bättre i delad man, och en del hästar passar bättre med manen på en sida.
Delad glädje är dubbel glädje :)