God Morgon 6 April
God morgon
Idag verkar det va lite kallare ute, men solen skiner, ska strax gå o släppa ut de 2 som står inne.. Idag ska jag till sonens ridskola o chips märka ett tio tal hästar, jätte kul faktiskt. sen ska här köras gödsel hela helgen, men lite fest ikväll ska vi hinna med oxå.
Ha den bra dag alla !
sanne
God morgon! här verkar det bli en härlig dag också men det är kallt.
Ungarna vaknade tidigt o jag kunde inte somna om. Strax köra till hästarna o ge mat o släppa ut….

God morgon!
Strålande sol. Har tillbringat morgonen med att baka… Suck.
Sonen har fotbollscup och jag var en av de "lyckliga" föräldrar som skall bidra med bullar till försäljning i cafeterian. Inte nog med det, jag ingår också i sekretariats- och städpatrullen. Jippie :(
Skall lämna bullarna vid fotbollsplanen på vägen till stallet för ett par timmar där innan mitt "arbetspass" drar igång. Jag vill mkt hellre vara HELA dagen i stallet. :-P
Nåja, det blir säkert trevligt.
Ha en bra dag allihop!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
God Morgon! Snö på marken och minus grader.De stormvindar som härjat de senaste dagarna tycks ha dragit vidare åtminstone.Det blir hästar hela dagen här,dottern har ridlektion på eftermiddagen och jag ska försöka putsa upp några av de små lurviga pälsfällande pållar som bor här i skogen. :)
Ha en bra dag!

God Morgon! Här är det också soligt ute.
Jag skall jobba några timmar, det är långfredagsgudstjänst. Efter den skall jag göra i ordning kyrkan för i morgon, det är ett bröllop med närmare 100 gäster.
Ungarna är inte pigga någon av dem, förkylda och har huvudvärk. Jag åker till stallet ensam, så får de vara hemma och kurera sig. Jag skulle behöva handla mat också, jag har jobbat så mycket i veckan så jag har inte hunnit med det.
God Morgon.
#5 Saknar du inte spaden när du får andra arbetsuppgifter än att gräva?

#6 Man vet aldrig, hon kanske har spaden med sig i kyrkan? :-)
/Cattis

# 2
Bakat!???!!! Finns det inte bullmix?? Ha ha ha nu fick du mej att småle, bakat…
Glad Påsk!

#6. Gräva! Jag har grävt igenom 105 gravar fulla med rötter, så jag känner mig rätt nöjd på grävning just nu ;) Jag har ju drömt om eländet på nätterna också.

#8 Bullar kan jag faktiskt baka, blir till och med riktigt goda ibland. :-D Jag skall bevisa det vid tillfälle minsann. :-P
/Cattis

God morgon alla!
Hoppas vi alla får en trevlig påsk. Här blåser det väldigt mycke än men solen skiner för fullt. Lite spännande är det när man ska släppa ut varmbloden det kan ju vara nå farligt som ska anfalla dom….Annat är det med minisen hon rör inte en fena även om hon så håller på att blåsa omkull. Idag ska veden sågas så det blir ett par timmar på sågbacken för ved till vintern måste man ha. Sen blir det inge mer för dagen vila.
God morgon!
Har varit uppe och fixat hästen som startar på Eskilstuna och sedan skickade jag iväg den och Fredrik och nu är det dags att packa för i eftermiddag drar jag och sonen till Borås. Det ska bli skönt att bli ompysslad av mamma hela påskhelgen. Undrar bara hur det kommer att se ut i huset när jag kommer hem…. för att inte tala om stallet förmodligen kommer tisdagen gå åt till att röja. Jag har faktist också hunnit med att baka en daijmtårta på morgonen också som vi ska snaska på i eftermiddag när en av mina födelsedagspresenter (en gasolgrill) kommer. mums!
Glad Påsk alla shettis älskare!
Kör lugnt ni som ska ut och åka i trafiken.
God Morgon!
Min dag ser ut som följer…. Städning, städning och tvätt och laga mat och…… ska ha främmat i morgon kväll så det är bara att dra igång…. ska försöka påskpynta lite oxå…
GLAD PÅSK på er allesammans!
Häsl Madde
God middag!
Fortfarande sjuk men måste göra som inlägget ovan, städa städa och städa, blä!
Ska däemellan pyssla lite med pållarna.
Amor vincit omnia 
Goddag!
Jag har nyss roat mig med att baka en tårta eftersom mamma fyller år idag. Nu ska jag iväg till stallet en liten sväng och när jag kommer hem igen är det fikadags. 
Ikväll ska jag troligtvis på 20-årsfest, en kompis som fyller år. 
God eftermiddag
Nyss hemkommen, lånade ut släp och mig själv till en granne som skulle åka och hämta sina nyinköpta shettisar. Sen satt vi en bra stund och fikade och tittade på dem när de rejsade runt i hagen 
Blir snart lite städning i och kring huset och så ska jag försöka hinna köra i alla fall en häst i dag.

God e.m
Skall njuta av min enda lediga kväll under påsken med ett glas vin med vänner. Lite ledsen för att det inte blir påsk med mamma o pappa men men… Påskägget vi fick av chefen var verkligen modell STORT, för alla oss som ställer upp och arbetar påsken. Jag är mutbar när det kommer till godis :)

God eftermiddag!
Har precis skickat iväg två av våra unghingstar till sina nya ägare (se även # 16
). De verkar ha funnit sig väl tillrätta i sitt nya hem, vilket känns jättebra!
Nu skall vi bara koppla av tillsammans här hemma och njuta av en riktigt, riktigt lång och mysig fredag tillsammans.
god eftermiddag!
Har precis kört Wille och Påven med släppa och det gick super bra,trodde inte att det skulle gå så bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God kväll!
En lååång dag (som sig bör på långfredagen) har det varit. Har varit först på fotboll, sen i stallet och grejat och också tittat på när #16 hjälpte till att lasta de två små hingstarna som #18 sålt. :-D
Sen tillbaka till fotbollen för att se min son göra ett snyggt mål, som han kommer leva länge på, samt att sitta i sekretariatet. Det haglade tre gånger och blåste ngt vidrigt mellan solens korta besök. En stor fotbollsplan kändes inte direkt som den ultimata platsen att vara på idag.
Sen tillbaka till stallet igen för att göra klart saker jag inte hunnit vid första besöket. Fast jag gjorde dem inte, för jag glömde bort det
. Tur att det inte var så viktigt…
Nu är jag helt slut! Skall slappa och umgås med barnen och maken. Om de nu vill vara i närheten av mig då jag väl börjar snarka? För jag kommer säkert somna stående snart. :-(
Tyvärr blir jag tvungen att åka en sväng senare till stallet igen, för ett sto beter sig underligt. Jag måste ju kolla om det är föl på gång. Jag hoppas innerligt att hon väntar lite till, för jag vill hemskt gärna sova i natt. Det är säkert inget att hetsa upp sig för, det lär dröja två veckor till typ. :-P
Himla intressant redogörelse - "intresseklubben antecknar". :-)
/Cattis

God kväll alla människor vad har då denna dag, långfredag och allt gett mig idag då, smärre nervsammanbrott på barnen och hundarna, trevliga pratstunder med vänner och grannar, diskat, gjort lite läxor och varit ut till Puzzel och gått en promenad skulle tömkört men gubben fick jobba längre än väntat så vi kom i väg så sent så det blev en promenad hade tänkt ta kort men även fast jag hade blixt vart det några konstiga alien kort antingen svarta eller gröna hmmmm undra hur det gått till. I morgon en ny dag, nu ska jag mysa lite och sen gå och lägga mig. Ha en trevlig kväll.