Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 1745 ggr
Asagard
0

Knäppa hundar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här i soffan och tittar ut i hallen där min knäppa hund ligger och kliar sig mot elementet. Så dum hon ser ut!

Härom dagen kom min sambo och berättade att min knäppa hund mer eller mindre stod på bakbenen och kliade ryggen mot dörren (vi har dörr med glasrutor ut mot hallen). Hon är ju för underbar!

Några fler hyss hon hittar på är att hoppa upp i famnen på oss och ibland hoppar hon upp på min sambos rygg och "rider"/kollar läget på lite högre höjder (20 kg BC-blandning)… Fast det bästa var nog härom dagen när hon skulle hoppa upp på min sambos rygg, medan han satt på huk på marken och höll på med en av våra andra hundar. Hon missbedömde avståndet lite och hoppade rakt över honom i stället!

Så, vad har era hundar för egenheter?

Puzzel
0

Min Nima studsar som en kängru när hon ser något spännande och då hoppar hon jämfota ca 1-1,5 meter upp i luften samma sak kan hon göra för att se saker. Mulan klättrar i träd, och hoppar 1,8 m stillastående, Nima är en levande scooby doo hon har ingen koll på sina långa ben utan klan snubbla på dem och ha sig.

Cattis
0

Min gör inget originellt alls mer än käkar apelsiner. Och inte ens det är vidare originellt. :-) Fast hon är världens coolaste och snällaste hund!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

lilleman
0

Mina bara är och det är nog så dumt bara det..

carl-gustaf
0

Hundar är dumma, det vet alla.Cool

Gentle
0

Har ingen egen hund men är just nu hundvakt åt min systers hund och hon kan sitta i timmar och bara stirra på torra löv och om det blåser lite så försöker hon att ta dem Fundersam Hon är nog lite understimmulerad .

Ahnna
0

Min omplacering jagar allt som flyger i vinden, typ löv och liknande. Det ser ganska komiskt ut när det kommer en virvelvind och vovven försöker följa med i svängarna när lövet virvlar runt… Skrattande

Den andra har som egenhet att lägga sig på rygg helt orovocerat, och sen ligger hon där med tassarna för ansiktet och "gnider" ryggen mot marken/golvet. Så kan hon ligga i flera minuter, hela tiden med tassarna antingen för ögonen eller i munnen (!) och det ser helknäppt ut! Cool

Jag har precis lärt omplaceringen att hoppa upp i rokarden när jag kör. (Alltså, jag stannar och ber honom hoppa upp.) Han tycker att det är jättekul, men han kan inte hoppa upp bakifrån, över ryggstödet, bara från sidan. Men han glömmer det ibland och försöker ändå hoppa upp bakifrån när jag ropar på honom, det brukar sluta i frustrerande skutt med framtassarna på ryggstödet och bakbenen förtvivlat för nära marken. Men han är smart, så han provar nya vinklar när den ena inte fungerar, så han brukar komma upp till slut ändå.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Milla
0

min gamla BC städar om han blir tillsagd hehe

Vi har inga normala djur här hemma dom blir liksom så knäppa när dom har bott här ett tag, måste bero på familjen…………….

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

bonde
0

#0 Vilken fin hund du har, ser ut som ett riktigt busfrö! Skrattande

Annette
0

Hund har jag ju ingen, men lite lustiga katter. Den ena kattungen verkar tro att hon är något annat än katt. Hon bär runt löv i munnen och badar i vattenpölar. Var jag än gör så är det med fem svarta katter. När jag mockar är den ena gärna med i skottkärran. De har tom fått fart på vår kastrerade hankatt. efter flera år som ensamstående har han nu både fått fru och blivit plastpappa.

Men jag undrar om inte kattmamman begärt delad vårdnad av de tre ungarna, för nu verkar fadern ha flyttat hem till oss också. Några syskon blir det inte, för vi steriliserade honan i vintras.

[Jemla]
0

Mina hundar är knäppa mest hela tiden tycker jag. Flört

Gosmonstret Linus har lärt sig precis hur han ska göra för att få folk att klappa på honom även när de inte vill.
En annan specialare är när nån t.ex. sitter och dricker kaffe kommer han och kör in nosen i armvecket och gör ett ryck med huvudet, så det har hänt flera gånger att kaffet hamnat annanstans än där det ska vara.Flört 

Han kallas även för Grisen eftersom han grymtar när han är nöjd, typ som när en katt spinner. Ibland grymtar han även när han är glad och vill något (t.ex. ha gos eller när han vill träna).

Felix älskar att göra kullerbyttor i knäet på folk… och ligger ofta utsträckt på golvet med frambenen rakt framåt och bakbenen rakt bakåt, och när han är "sur" lägger han även huvudet på frambenen med en läpp på varje ben och muttrar lite, ser rätt kul ut. Glad

Skulle nog kunna skriva en hel bok om mina hundars vanor, de är rätt konstiga och speciella båda två. Flört Man brukar ofta få sig ett par rejäla skratt…

(Bilden föreställer Felix som har vattenkrig med sin labbekompis Tim, även om det kanske inte riktigt syns Flört)

ingrid
0

Min schäfer är hälften säl. Vatten i alla dess former är fantastiskt. Hon okynnes dricker och när man inte orkar mer tar vi och biter lyfter upp och låter det rinna ut på golvet, sen kan man ju alltid gräva ut det också.

Är vi ute lägger hon sig i helst alla vattenpölar, även de som bara är 1 cm djup. Hon slickar på is och äter snö.

Folk tror att hon får för lite vatten, hon får i sig hur mkt som helst. Hon höll på med vatten redan hos uppfödaren. Så som sagt hälften säl :)

Sasser
0

Våran Sally är ett spöke…:) Sen hon var liten har hon snott nappar och snuttetrasor bla….

VeronicaP
0

Jag skjuter min hund snart jag han har börjat rymma och inte attan hör han när man ropar på honom heller.

Annette
0

#13. Det är väl vackra flickor i närheten ;)

VeronicaP
0

#14 hm vet faktiskt inte för han rymmer ju åt olika håll den rackarn .

Så just nu är han bunden ute i torkvindan , orkar inte jaga han fler gånger idag då han varit iväg 4 gånger alla redan.

Asagard
0

#13 Hm, har en rymmare jag också. INTE roligt. Många gånger har man stått och svurit långa ramsor åt hunden, men inte hjälper det. :-/