Sommarpremieringar E-län
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ni som har synpunkter och önskemål om sommarpremieringar i Östergötland, skicka gärna mail eller pma mig.
Finns det verkligen inte någon som har synpunkter på premieringsförfarandet i Östergötland?? Är det helt ok alltså?
Det kommer snart att bli ett möte där detta ska diskuteras, och jag framför gärna åsikter. Om det nu finns några.
Vad är det för möte? Kan man komma? ;-)
Jag tycker inte detta som "dom" gjort är okej!! Att slå ihop Ponnypremieringen med Fjordningarna för att "alla ponnyägare" ändå kommer till Vreta på uppsamlingen som ursäkt!! Tycker det är skitsnack då det är begränsat antal deltagare på Vreta så "alla ponnyägare" som nu vill visa där har faktiskt inte möjlighet till det även om man nu tror det. Nordsvenskarna har faktiskt företräde då det är dom som håller i det!
Jag kommer anmäla mitt sto till Medevi även att det är kallblod där för jag kan inte när det är på Brunnstorp!
Detta är ett mycket bra sätt att få premieringarna i Östergötland att dö ut då folk säkert söker sig till andra platser istället!!
Min åsikt!!
Amor vincit omnia 
Blir det inget på Valla i år?
#3 Nej det blir inget på Valla för det var för några anmälda förra året
Vilken j-a ursäkt!! Så Ponnypremieringen är ihopslagen med Fjordingarna på Brunnstorp där underlaget inte är alltför kul!
Amor vincit omnia 
#4 Finns det några datum och platser klara, blir det uppsamling i år också?
Uppsamlingen blir som förra året, i slutet på september.

Länk till tider och platser på SHs hemsida http://www.svehast.se/sh/doc/1034.asp
Med risk för att verka trög - vad är det som är ändrat från tidigare år (hur brukar det vara?) kommer det inte vara någon sommarpremiering för shetlandsponnyston i östergötland i år?
Du är inte trög!
Det blir två tillfällen i år i E-län: Brunnstorp (Vikingstad) och Vreta skolan…
Premiering kommer det nog alltid att vara. Det som kan ändras är vem som ska vara huvudman, och antalet platser, och datum.
Vem håller i mötet ang som.premieringarna?
Tycker inte heller att Brunnstorp är den optimala visningsplatsen. Trångt vid ingång till visningsring samt ett ganska så ojämt underlag.
Jag vet att Brunnstorp alltid förknippats med fjord men kan inte fjordingarna visas på Valla de också så blir det fler hästar där? Valla har ju betydligt mer plats både vad gäller parkering och visningsringar.

Jag planerar att visa i Östergötland i sommar eftersom jag har närmast dit. Hade så gärna sett att det blivit Valla - en optimal visningsplats med goda parkeringsmöjligheter, gott om plats för pållar, bra underlag, toaletter mm.
Ur publik synpunkt är Valla också helt perfekt.
Vill helst ha Valla oxå.
Nu har jag ingen att visa i år, men skulle jag, så blev det hellre Medevi (även om jag inte vet hur utställningsplatsen är) än att visa i Brunnstorp.
Fundering: På Vreta står det att det är "alla raser" Hur går det ihop med att Nordsvensk/Kallblod är arrangörer och dessa tydligen har förstur över ponnyraserna?
Kanske är en fråga för dig Marie att ta med dig till mötet?
Vad menas med "uppsamling"? är det någon slags "andra chans" ifall man missar första..?
Jag röstar helt klart på att det ska vara i Valla.
#14 En uppsamling är till för dem som inte har kunnat visa på sommar prem. Tex så kanske stoet har varit hos hingst eller liknande. Det är inte en andra chans.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#15. aha, Tack! :)