Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1344 ggr
mizabella
0

BRUCH

Fråga om BRUCH

Min valack har startat lokalt LB/LB hoppning/dressyr felfritt och fått över 60%. Och har dom fått det tillsammans med minst 38p i utställning så kan man ansöka om BRUCH vad jag förstod det som?

Dock är det många år sedan nu, kan tänka mig mellan 2001 och 2005. Men det räknas alltså inte nu, någon som vet varför det är så?

Jag bara undrar, inte tänkt på att ansöka om BRUCH förut! :)

Hanna-D
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hanna-D
0

Utklipp:

• Hoppning
    På en officiell hopptävling, ansluten till ridsportförbundet, ridits en bana på 70 cm felfritt på hinder och utan tidsfel.

Och:

Resultat kan tillgodoräknas ponnyn från och med år 2006.

mizabella
0

Det jag läste nyss, däför jag undrar varför inte resultat innan 2006 räknas! kanske va lite otydlig :)

Kris_J
0

#3 Det trista svaret är att någonstan skulle det dragas en gräns när utmärkelsen instiftades. Jag sitter i precis samma sits som dig med min valack som gorde sitt travrekord före 2006. Lite surt är det alltOskyldig

Veritas odium paretFörvånad

Joystick
0

Spinner vidare på BRUCH.

Hur är  det om jag skulle tävla par med mina killar och vi får över 60% på dressyren. Kan jag söka på båda då??

Joystick har fått 38 poäng och Pegasus 40 poäng på utställning så den biten är avklarad.

VeronicaP
0

#5 Ja de borde du väl kunna för båda har ju gjort prestationen som krävs tycker jag

ingrid
0

#5 Flera parhästar som erhållit BRUCH, resultet räknas för båda.

#0 När BRUCH infördes drogs gränsen efter tillgängligheten att kontrollera resultaten med lätthet. Om jag inte kommer ihåg fel bytte galoppen förening 2006 och därav sattes gränsen för alla grenars resultat då. Vet att många ifrågasatte varför 2006 för resultat, då det även finns de som har sina utställningsresultat sedan tidigare och är jättelätta kontrollera. Men den trista verkligheten är ju den att gränsen måste dras någonstans.

Ahnna
0

Jag tycker ju att om man kan uppvisa resultatlistor på sina bedrifter så borde det inte spela någon roll vilket år det var. Olika grenar har ju olika tillgänglighet på gamla resultat.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

#8 Fast det är ju så med allt att man måste sätta ett första datum och köra efter det ..

Ahnna
0

#9 Det är just det jag menar - om man kan uppvisa sina gamla resultat, varför ska det då finnas en "nedre gräns"? Jag är organiserad av mig och har alla gamla resultat i respektive hästs pärm, så jag skulle absolut kunna uppvisa 10-15 år gamla tävlingsresultat. Det gynnar ju rasen om fler individer kan få såna här utmärkelser, menar jag. Glad

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

Jag förstår att de finns en nedre gräns  :D

ingrid
0

#10 Handlade om möjligheten till att kontrollera resultaten. Kunna gå in i databaser och kontrollera att tävlingarna varit offeciella m.m. När jag satt och kontrollerade ansökningar var det mer än en som skickat in på klubbtävlingar som ej varit offeciell lokal tävlan, framförallt i hoppning. Men du har ju en bra möjlighet att genomföra ändringar nu, tror att alla system skall genomgå en revision efter ett par år för att se hur de har fungerat. Vet ju också att du ansåg Bruch ha för lätta krav. Glad

mizabella
0

Antog nästan att det var något med att det skulle gå att kolla upp resultatet, vilket jag förstår! Men kul att veta att sin häst förtjänar BRUCH iaf! diplomet hade mest varit för stoltheten! :)

Kris_J
0

Jmf med SUCH, det har ju också ett datum. Vi är ju många som har gamla hästar som skulle verit berättigade om det inte fanns en första giltig datum. Som Ingrid skriver man behöver ha förutsättningar att stämma av resultatens riktighet.

Veritas odium paretFörvånad

Ahnna
0

#12 Stämmer, jag tycker att kravet för BRUCH i körning är för lätt om man jämför med de övriga grenarna som kräver en mycket högre nivå. Eller så kan man se det tvärtom, att de övriga grenarna har för höga krav. Det jag har efterlyst är att grenarnas krav ska vara mer jämförbara, åt vilket håll man nu vill dra det.

Jag googlade för ett tag sen efter några gamla resultatlistor och blev förvånad över hur mycket som faktiskt finns på webben, 10 år senare. Glad Bara ett tips till er som saknar gamla resultat.

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

#14 Precis samma sak för Such