Efterlysning Furunäs Evelyn
Vi håller på och gör en sammanställning om Plutus avkommor. Vet någon var Evelyn finns så vore vi mkt tacksamma för upplysningar om henne !!!
Vad är det som säger att hon är i Finland. Hon är ju inte införd med finskt nummer. Jämför med min fd Hagdala Fina hur det ser ut. Men jag kanske har fel?
Veritas odium paretFörvånad
DU kanske har rätt… Men är hon inte själv där så är någon av avkommorna det, för hon finns ju med i deras register. Det hade hon inte gjort annars.
#2 Enligt stamboken SSS finns ett sto som jag sålde till Norge kvar. Ägarbyte/export står inte utan det står att jag äger henne, fast jag sålde henne 2003. Fast jag faxade uppgifterna till Stamboksföraren. (Hennes pass skickades aldrig in..)
#4Passet måste alltid in vid ägarbyte
Veritas odium paretFörvånad
#5 Jag vet det men ibland fungerar det inte riktigt..
Flera av mina hästar finns med på den finska sidan när jag kollade trots att varken de eller avkommorna finns eller varit i Finland.
Tror nog de står med där ändå…

#6 skickar man inte in passet så blir det ínte regristrerat och passet kan man alltid skicka in , vet flera som har gjort det och att passet sen skickats till den rätta ägaren i det landet som den ska bo i. Vet inte om man måste också ha IPMC papper också eller vad som krävs , vet att sådant har skickats in och hästen har flyttat till sitt land utan papper till att börja med.
#8. Japp, Norge kräver IPMC-dokument.

#9 Jo när vi sålde våran till Norge så hade vi alla papper och sådant och jag hade kontakt med de som skulle köpa , så när papperna var färdiga kunde de hämta hästen *ler*.
Vi har också tänkt tanken att hon är exporterad. Men enligt uppfödaren så såldes hon till ett äldre par i Skåne. Så förmodligen går hon där någonstans i en hage. Vi hade hoppats på att någon på forumet skulle känna till henne. Men tack ändå alla som tänkt till. Mvh Marie