Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 1429 ggr
marie556
0

Efterlysning Furunäs Evelyn

Vi håller på och gör en sammanställning om Plutus avkommor. Vet någon var Evelyn finns så vore vi mkt tacksamma för upplysningar om henne !!!

AnnaLundin
0
Kris_J
0

Vad är det som säger att hon är i Finland. Hon är ju inte införd med finskt nummer. Jämför med min fd Hagdala Fina hur det ser ut. Men jag kanske har fel?

Veritas odium paretFörvånad

AnnaLundin
0

DU kanske har rätt… Men är hon inte själv där så är någon av avkommorna det, för hon finns ju med i deras register. Det hade hon inte gjort annars.

Sasser
0

#2 Enligt stamboken SSS finns ett sto som jag sålde till Norge kvar. Ägarbyte/export står inte utan det står att jag äger henne, fast jag sålde henne 2003. Fast jag faxade uppgifterna till Stamboksföraren. (Hennes pass skickades aldrig in..)

Kris_J
0

#4Passet måste alltid in vid ägarbyte

Veritas odium paretFörvånad

Sasser
0

#5 Jag vet det men ibland fungerar det inte riktigt..

[Anna-N]
0

Flera av mina hästar finns med på den finska sidan när jag kollade trots att varken de eller avkommorna finns eller varit i Finland.
Tror nog de står med där ändå…

VeronicaP
0

#6 skickar man inte in passet så blir det ínte regristrerat och passet kan man alltid skicka in , vet flera som har gjort det och att passet sen skickats till den rätta ägaren i det landet som den ska bo i. Vet inte om man måste också ha IPMC papper också eller vad som krävs ,  vet att sådant har skickats in och hästen har flyttat till sitt land utan papper till att börja med.

[Anna-N]
0

#8. Japp, Norge kräver IPMC-dokument.

VeronicaP
0

#9 Jo när vi sålde våran till Norge så hade vi alla papper och sådant och jag hade kontakt med de som skulle köpa , så när papperna var färdiga kunde de hämta hästen *ler*.

marie556
0

Vi har också tänkt tanken att hon är exporterad. Men enligt uppfödaren så såldes hon till ett äldre par i Skåne. Så förmodligen går hon där någonstans i en hage. Vi hade hoppats på att någon på forumet skulle känna till henne. Men tack ändå alla som tänkt till. Mvh Marie