Pälsen på era 1 åringar
Är lite nyfiken hur mkt päls era 1 åringar har kvar.
Min ser förskräcklig ut just nu! Har anmält henne till utställningen i Malmköping men undrar om jag kommer skämmas 
Fläckvis har hon slät o fin sommarpäls
Dessutom blev det rena vinterkylan igen så nu slutade hon fälla! Hon får vitaminer o grejjer efter konstens alla regler o mår enligt mig mycket bra o busar med sina vänner 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Våra har massor kvar! Kammade dem här om dagen och mycket lossade, men mycket är kvar.
Delad glädje är dubbel glädje :)
MASSOR av vinterpäls kvar. Här är ingen fläckvis sommarpäls alls..
. Dessutom är den ena 1-åringen rakad på magen och halsen (efter vet.undersökning) så hon ser tokrolig ut… har fått liiiite päls tillbaka i det rakade. I övrigt är det bara tjock ull överallt, tur jag inte anmält till utställning… Borstar och borstar…

Fulla av tjock och fin vinterpäls som nästan sitter som berget. De skulle passa ypperligt på vinterutställning. Runt nos och ögon är de enda ställen de tappat lite på.
Fullt med päls kvar på min 2-åring oxå, hon ser inte alls kul ut, man tyckte ju att 28 maj var ett bra datum när dom skulle ha blivit fina, men det ser inte lovande ut….
För två år sedan visade jag ett treårssto, hon hade massor med hår kvar på magen. Hon fick 40 poäng.
Delad glädje är dubbel glädje :)

Pustar ut 
Vad skönt,då slipper jag oroa mig mer!
Hoppas det blir varmt snart igen så det börjar lossna igen bara 
Jag visar aldrig åringar så tidigt för mina brukar se hemska ut i maj och först fina i mitten av juni
Medarbetare på djurskydd.ifokus

MASSOR av päls ! förra året hade vår ena ettårs hingst föllt färdigt i augusti !