Hingstkatalogen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När jag går in på SSS sida så är det inte uppdaterat någon information ang. hingstkatalogen sen 2010.
Någon som vet vad som händer?
Kommer det att bli någon hingstkatalog framöver?
Tror det är på gång en katalog med lösblads effekt… Att man senare ska kunna komplettera med nya hingstar genom lösblad… nån form av pärm eller så. Så det inte behöver göras nya kataloger hela tiden… Eller har jag drömt detta tro? 
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag håller på med hingstkatalogen.
Tanken är som Anna skriver, att det ska var en lösblads variant som man själv får skriva ut.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#2 På nätet alltså?
Ah, men det är ju en bra lösning. Lätt att kompletera den själv. Synd man inte har färg skrivare hemma bara. När beräknas den var klar, på ett ungefär? =)
#3 Ja.
#4 Oj, jag vet inte. Har fått allt material, och jobbar för fullt, men det är ett par 100 hingstar/sidor som ska ordnas med. Jag jobbar på så fort jag kan! :)
#2 Är det likadant system som den holländska katalogen ? I så fall är det ju superbra
, enkelt att hålla sig uppdaterad.
Vad bra att någon äntligen fått i uppgift att göra den klar, jag ser fram emot det färdiga resultatet. / Annalena

Tycker oxå det låter som en strålande idé!
Nu är jag bara nyfiken på vilka hingstar som får vara med…
#5 Förstår att det är mycket jobb med den, men måste vara ganska kul att sätta ihop den :D
Hoppas det går bra för dig med arbetet med den iallafall! :)
Får jag säga vad jag tycker, så tycker jag att man skulle kunna köpa katalogen, blad + pärm när den är färdig, och sedan själv komplettera vartefter det kommer nytt.
#9 Jag tror att anledningen till att man valde denna lösning är för att man inte ska ligga på något lager = inga kostnader. Men ta det gärna med SSS styrelse.
"10 Jo, jag förstår. Men alla, inkl mig själv, har inte så bra skrivare att det är lönt att skriva ut sidorna. Visst kan jag skriva ut, men blir det så bra ???
Nej jag tar det inte med SSS styrelse, det var bara en reflektion, och jag tar det som det blir. 
#11 Jag sitter med i styrelsen, och kan gärna ta med frågan på ett möte 
#12 Borde väl gå att fixa mot betalning? Att de som vill beställa genom SSS kan få göra detta… Förskottssbetala kanske tom… för alla som inte kan skriva ut…
#13 Det är inte jag som bestämmer. Men jag erbjuder mig gärna att ta men förslagen på nästa möte.
#13. Det är ju en bra idé! #14 ta gärna upp det :D
#14 Det var tanken =) Tack
#14 Kommer det att finnas möjlighet till olika sätt att söka på hingst.
T.ex färg, storlek, län osv.?

Om inte SSS vill ta på sig att skriva ut blad mot betalning så kanske det finns någon annan i det här avlånga landet som kan tänka sig att göra det gratis.
Kommunikation är ju så enkelt nuförtiden, så jag tror säkert att de som inte har bra skrivare kan få tag på hingstkatalogen ändå, genom kontakter.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
När jag köpte den Hollänska hingstkatalogen (pärm+lösblad) så har jag för mig att jag betalade runt 1500:- för den, sen till kommer uppdateringarna. Jag är tveksam till att folk i Sverige betalar det, där är ju nästan dyrare än en häst 
#17 Det kan jag inte svara på, för jag vet inte. Med stamboken kommer ju finnas kvar, och där kan man ju söka på namn. Jag kan inte svara på några tekninska frågor, jag har bara i uppdrag att göra katalogen.
#19 Nu fick jag visserligen min men skulle lätt betala det för den holländska, den bläddras det flitigt i 
#18 Gratis? Vet du var bläcket kostar? Jag skulle inte sitta och skriva ut gratis till alla som skulle vilja ha det
#19 Jodå, men det jag frågade var om det kommer finnas något ANNAT sätt att hitta "sin" hingst.
Man kanske vill ha en svartskäck t.ex. Inte så lätt att hitta hingst i webstamboken genom att söka på svartskäck. (Ännu värre om man vill ha en svart på mellan 95 - 100 cm t.ex)
Vem "kör" den tekniska biten?

#21 Om din skrivare inte håller måttet och du hemskt gärna vill ha katalogen utskriven, så är jag övertygad om att det finns shettisfolk som gärna skriver ut åt dig. Hade en kompis till mig frågat om det så hade jag inte tagit betalt, om det inte möjligen visar sig att det går åt en hel färgpatron per katalog.
Kompisar emellan tycker jag att man kan komma överrens på annat vis än med pengar och jag vet att många tänker på samma sätt som jag.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#23 Ett par hundra sidor i färg tar nog ganska hårt på bläckpatronerna skulle jag tro.
Jag citerar #5 "men det är ett par 100 hingstar/sidor"
#24 Precis… och kanske flera vill ha samma "tjänst" av samma person… En färgpatron kostar en hel del… Blir dyra kataloger åt andra…
#25 Bara en tanke, vi har laser skrivare och då är det ingen färgpatron, då är den "endast" papper som går åt =)
Dock blir det ju då bara svartvitt, så bilder blir ju dock inte riktigt lika bra, men informationen är ju lika!
Inte då att man kanske köper en ny skrivare för endast detta ändamålet, menmen. Så jag skulle säkert kunna ta emot att skriva ut några stycken om någon har intresse för det när den kommer. Mot en mindre kostnad då =)
#26 Jag har inget emot att betala, tvärt om. Dock vill jag ha färg
#26 vet inte vad det är för underlig laserskrivare du har, men alla laserskrivare jag hört talas om har patroner även de… och inte särskilt billiga dessutom.
hälsar redaktören för hingstkatalogen 2005 (eller var det nåt annat år? tiden går väldigt fort…), till vilken sts köpte in en laserskrivare för att producera katalogen och där processen var både dyr och extremt tidskrävande
#28 http://faktabanken.nu/laserskrivare.htm
På ett ungefär hur en laserskrivare fungerar. Jag skriver ut mängder med papper från vår, alltid bra resultat dessutom, vi har även då kopiator på vår!
Har aldrig hört att man måste ha någon ny patron till den? Ska kolla upp vilken modell det är!
Tro mig, även en toner, laserskrivarens motsvarighet till en färgpatron, tar slut. 
#30 Och är dessutom svinaktigt svindyr….

#29 Tro mig den tar slut, en ny till min kostar mellan 1500-2500kr.
#30, 31, 32. Jaha, hehe. Då är det jag som är för dåligt tekniskt insatt ;) men då har jag lärt mig det iallafall! :)