Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 379 ggr
sanne
0

Go morgon 9 april

Go Morgon

Här har det snöat som bara den sen igår em. men nu regnar det, vilket känns helt ok, vi körde ut gödsel igår så regnet behövs idag. Vi hann tom mocka ur bäddar i flera boxar igår, gud så skönt. Här händer inte så mkt idag, ska städa i stallet-igen… sen blir det mest tvätten o städning då det är jobb i morgon igen..suck.

Jag är såååå lycklig, för på fredag ska jag möta upp en vänlig människa som kommer med vår nya pålle !!!!

ha en bra dag / sanne

VeronicaP
0

MOrrn morrn här har det regnat värre än värst hela natten , idag är det mulet och blåsigt. Jag ska in på travbanan i dag och titta på lite trav det är ju V65 och man får väl ta och spela lite på *hemma* hästarna.. *S*

Hanna-D
0

God morgon

Är lite seg i dag och har inte gjort mer än släppt ut hästarna. Var på en supertrevlig grillfest i går, lite kallt men å andra sidan myggfritt trots att dom bor vid vattnet Flört

Gazette var lite smålurig i går så jag har kollat henne ett par gånger i natt men jag tror att det är någon vecka kvar i alla fall. Hoppas hon inte fölar medan vi är på Grevagården…

VeronicaP
0

#2 Ja du det är inte ovanligt att någon får för sig att föla då , jag har ju Majsan som är planderad den 19 men hon kan föla när som helst *ler*

Hanna-D
0

#3 Ja det vore typiskt Gazette. Suck. Kan se hennes "min" framför mig när vi kommer hem och det står ett föl där. Antagligen får jag åka ner själv och så får mamma vara hemma och vaka Skrattande

Sasser
0

Godmorgon!

Här snöar det som bara den… Pratade precis med Pernilla L som satt i bilen på väg mot Dalarna, men i Hälsingland snöade det inte. Vi verkar bo i ett snöhål:)

#0 Vi hörs av lite närmare:)

Ha en trevlig dag allihopa!

alvasens
0

Godförmiddag.

Här snöar det förfullt, väntar besök från Hälingland, för att sen vidare på lunch och titta på hästar.

Ha det gott alla.

AusaBausa
0

God förmiddag! Här är regnar det för fullt. Trist.. hästarna blöta o jag som ska rida kl13 på ridskolan…

händer annars inte mkt här. 2 kompisar kommer hit så det blir väl lite fika o så… de ska ha barn i sept så det ska bli kul o se henne(har inte träffats sen hon blev gravid).

Ha en bra dag alla!

[Jemla]
0

God morgon!

Fy vad det snöar. Idag ska jag och äta påskmat med pojkvännen och hans familj, men annars blir det nog rätt lugnt idag. Glad

Ha det bra!

zettan
0

morrn morrn

#0 va ingen bebis i natt? Hm den där Anja börjar man förstå varför hon heter Bus före sitt namn Flört. Trodde att du skulle ringa inatt och vara glad.

Idag blir det inte så mkt här. Tvättar lite som man måste göra  mellanåt tyvärr. Tvätten tar ju aldrig slut. Ändå har ja bara mig sjäkv att tänka på.

Hmm hunden har satt igång och löpa suck hon brukar aldrig löpa denna tiden på året. on har alltid löpt på hösten. men när mamma vaknade i morse var en heltäckningsmatte i ett av sovrummen fullt med röda fläckar på. De var bara att skura och nu ligger det potatismjöl på. Jag undrar varför dom har valt vita heltäckningsmattor i alla rum Ledsen.

Ska se om Sannes  son Hobbe vill rida Rosa idag. Han sa igår att han kunde tänka sig rida henne idag. Men man vet ju aldrig  förväg. Han kan ju ångra sig. Vill han inte så vill han inte. Det är ju upp till han. Men ja hoppas att han vill rida :)

ha en bra dag allesammans

Puzzel
0

Ja här snöar det också, när jag va upp vid 6 i morse va det vitt ute, nu har det mesta smällt bort men snöar fortfarande, här har de två andra barnen vattkoppor suck, inge kul med ett diabetes barn med vattkoppor så man inte hittar vart man kan sätta insulinet han hat koppor överallt och ha haft jobbigt hela natten samma med minstingen tack och lov att inte han har socker, annars blir det tvätt och städ här med och en sväng till stallet.

#0 Åhhh va spännande med ny häst är det ett sto ???

Ha en bra dag alla trevliga människor..

sanne
0

#10 Japp ett sto, vi har tillräckligt m hingstar just nu.. 2 avelshingstar o 7 ettåringar.. hihi..

#9 Hobbe har pratat om att han ska rida, men som sagt du vet ju hur han är..

själv verkar det som jag börjar få feber så det blir nog sängen en stund till tror jag..suck..

Annette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Här har det också snöat i natt. Jag hade tänkt smita iväg och smygjobba lite, men det får vara pga snön. Skall ta och städa och baka lite i stället.

Mitt New Forest sto Nikita fyller 27 år idag! Hon är gratulerad med lite knäckebröd. Jag har haft henne i 25½ år, så hon är en kär gammal familjemedlem.

[Karro]
0

god förmiddag!

snöat har det här med och man var lite ju lagom chockad imorse när man tittade ut!

Sasser
0

#6 Hör med Pernilla om träskorna sitter bra idag?!!! :)

Johanna-Granberg
0

Äntligen så har jag åter en dator som fungerar efter flytten Räcka ut tungan, har varit lite jobbigt att behöva smyga ifrån på jobbet bara för att läsa liteCool

Även i Västerås har det snöat, trist!! Men ett ypperligt väder för att baka lite bullar och städaFlört

[Anna-N]
0

God Middag!

Har snöat här hela förmiddagen! Blev lite smått orolig att vintern var på väg tillbaka ett tag, men det ser ut att bli sol igen :-) Skönt!

Väntar även här på Hälsingefolket som är på väg o vi ska kika på lite hästar är det tänkt.

Ha en bra fortsatt dag, allihopa!

Milla
0

Godmiddag!

Här regnar det som 17, har inte lust att göra något alls idag så jag tänkte snart sätta på en DVD film och krypa ner under täcket.

Men Sanne inget föl ännu??????

Här har mina hästar fått rent vatten och en puss på mulen så nu tänker jag inte gå ut mer idagOskyldig

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´kväll! Vilket busväder vi vaknade upp till imorse. Nu är allt bortsmält, men så här vitt såg det ut mitt på dagen. Brrr… men ut i snön skulle vi!