Hur tjock??
Tycker att min lilla ponny är lite för tung för sin storlek, men känner mig så ovan på shettiskroppar. Har rådfrågat hovslagaren när han var här och han tyckte inte att det var så farligt, men att hon gott kunde gå ner lite i vikt.
Ni som faktiskt är experter: Är hon FÖR rund? Sak jag känna mig orolig?
(Bilderna är inte så smickrande för hon fäller hejdlöst)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon är definitivt inte för tjock
Tycker inte alls hon ser tjock ut på bilderna. Lite svårt att se om det kanske finns lite överhull eller inte, men knappast överviktig!
Hakuna matata!
Inte alls för tjock enligt mig då och vad man ser av bilderna.
Fast man känner liksom inte att det finns några revben under sidhullet. Även om man trycker. Skönt att hon inte ser tjock ut iallafall!!! 

Hon är ju shettis, dom ska inte se ut som uppdragna vinthundar, utan ha lite lagom med hull
Svårt att avgöra på bild, men jag tycker att hon ser ganska tjock ut faktist. Ser ut som hon har riktiga fettdepåer på magen, som en stor knöl på sidan till exempel. Men det kanske bara är pälsen eller bilden som luras? :)
I mina ögon ser det ut som en rund och go shettis, ungefär som de "ska" se ut.
Men den ska nog inte bli särskilt mycket tjockare än den är nu… Risken med att ha dem såpass runda vid den här tiden på året är att de snabbt blir smällfeta när sommargräset börjar växa. Och med kraftig övervikt ökar risken för insulinresistens (metaboliskt syndrom) och fång…
Så mitt bästa tips är nog att du åtminstone ser till att den inte blir tjockare än den är nu…
#7 - Hon har inga depåer på sidan utan är jämntjock där. Ser det knöligt ut så är det den tjocka vinterpälsen som jag just gjort mitt bästa att borsta bort lera från plus att hon har kliat sig på ena sidan så att hon har en dräggelfläck där.
Under magen däremot har hon förhöjningar som inte bara är päls.
Vi får se till att hon får röra på sig mer nu när det börjar växa gräs. Tack och lov är hon ingen hetsätare iallafall, men det är lite svårt när man fodrar henne och den stora ridhästen ihop. Svårt att veta att båda ska få lagom med hö eftersom de alltid vill äta i samma hög. Hästen äter tills det är slut - ponnyn äter tills hon är mätt och lämnar sedan maten.