Hingstförslag!
Nästa sommar ska jag betäcka mina ston igen. Nu vet jag inte vad jag ska använda för hingst till ett av mina ston.
Tips tack!
Hon är diplomsto, med lite stort huvud och tunna ben/smal i bogen. Annars fin exteriört.
Utmärkta rörelser.
Hon är 105cm och lämnar stora avkommor, så hingsten får vara max 100cm mkh.
Hon är fux med ljus man & svans & bläs och jag vill inte ha ytterligare ett fuxföl, så en hingst som saknar fuxanlaget är önskvärt denna gång.
Hon har ett travrekord på 2.41,7.
Hon är e. Paul vd Papenhoeve e. Grandioos Van Fries
u. Kefina e. Kärlingehults Pax u. Camilla - Bay Leaf Of Felbridge
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gladiator skulle jag satsat på
Medarbetare på djurskydd.ifokus

#1 Mm ett intressant förslag, lite nytt är spännande!
Nu har jag tyvärr ett sto hemma som är e. Almnäs Etapp, u. Ytterhalls Jasmin, så det vore nog kul med något nytt i stamtavlan också.

Vi har ju lilla Bethoven men han har ju fux pappa , men Betis har ju travrekord också ;)
#2 visst kan det vara roligt med lite nytt och annorlunda men nu var det ju vad som passade just detta stoet bäst… kanske man först och främst ska ta hänsyn till?
Finns mycket andra bra hingstar. Jag gillar Ekskogens Jinx ex
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Var bor du och hur långt är du beredd att åka?
Vilka egenskaper söker du mer än helst inte fux och under 100 cm? Villl du ha kortare huvud, grövre ben och mer bredd i bringan?
Varför vill du inte ha samma stam på fölet som ditt tidigare sto?

#5 vi finns i Örebro, ska åka till småland och betäcka det andra stoet.
Så helst åt samma håll eller inte allt för långt bort.
Helst max ca25 mil.
Jag söker en rörlig ponny med grövre ben och bog än stoet. Gärna markerade ganascher och inte allt för grov hals eller lång rygg.
Han bör vara frammåt men inte het, då hon (och systrar) kan bli heta och lite för tuffa för barn att rida/köra. Hon presterar ju bra på banan, men blir lite väl tuff i skogen.
Jag ska ju betäcka det andra stoet med samma stam som hingsten och vill gärna ha lite variation i stammen. Det stoet har dessutom helt andra egenskaper än de jag önskar av Melissas avkomma.
Hon är visserligen grövre, men en helt annan typ av ponny i alla meningar. Både exteriört och prestationsmässigt.
Däremot världens gulligaste småbarnsponny.

Min tjej är oxå e Paul Vd Papenhoeve. Hon betäcktes förra året med Hamras Fridolf. Fölis väntas komma snart! Vet inte om det var det optimala valet, men då jag är rätt gön på det här kändes det ryggt samt att han stog bara några km hemifrån mig.
Leciha`s Daeron har det mesta du söker. Står 6 mil söder om Örebro. Välkommen att titta på honom.

Furunäs Fernando kanske… finns i Dalarna! Han har ju fina ben och lämnas minder i stlk.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se