engelska hingstar
Någon som känner till dessa hingstar och kanske till och med har någon avkomma här i Sverige?
Star Trek of Gerratoun, Mack of Knowe, Karl of 5 Ordale, Urban of Knowe, Sigurd of Setter, Zeal of Houlland, Queeden of Foula, Eric of Quendale, Fitty of Setterhall, Sweyn of Gott, toby of Glenbogie, Platter of Belmont, H.R.E. Zetland, Clibberswick Solono, Rustic of Berry, Rolo of Belmont.

Det verkar som du fått tag på en stuterikatalog från 2000… 
Jag har ett sto e.Clivocast Rustic, som i sin tur är e.Rustic of Berry.

jodå nog finns det ett par avkommor i sverige bla efter platter och pernillas e rustic.
#1 Häftigt! Har du något kort?

Kika in på min hemsida: http://home.swipnet.se/stall-granje
Gwyneth har en egen sida. Där finns bl a lite bilder på hennes släktingar från Shetland.
Bluemull har ju flera från Shetland oxå, men det visste du väl redan? Bl a Gwyneths halvsyster Glitter (e.Rustic) som även är närbesläktad på mödernet.
Fitty of Setterhall är ju far till min absoluta favorit - fast skriver jag hans namn här kanske tråden blir låst..? 
Vet att Hagalyckan importerade ett hingstföl e.H.R.E Zetland för sex år sen… Tror hans mor finns på Bluemull nu.
Gwyneth var väldigt söt och feminin tycker jag… Rustic of berry är ju hennes farfar….
Du får gärna skicka et PM om vem som är efter Fitty…

Du kan gå in på min personliga sida - där har jag skrivit hans namn.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var står Zetland någonstanns 2011?
HRE Zetland finns hos oss på Hannigath Shetland i Trädet mellan Ulricehamn och Falköping. Han importerades till Sverige i september 2009 och visades på premiering 2010 med 39 poäng, 15 år gammal. På utställning i Kristinehamn i år fick han 40 poäng. Han fick sitt första föl hos oss i tisdags, ett brunt sto u. Eastwind of Clibberswick som han tidigare har två döttrar med i Sverige sedan tiden på Shetland, Clibberswick Whirkvind och Hagalyckans Zinobia. 10 och 11 år gamla, vet ej var dessa är nu. På Bluemull finns ytterligare en dotter Clibberswick Keely. Någon hingst i Sverige e. honom känner jag inte till. Vi väntar två föl till e. Zetland i år. Mammor till dem är Knights Melody och Rose Star of Thanet. Zetland är en mycket trevlig kille, alltid glad och positiv. Mer info ang stam mm finns i WEB stamboken. Tyvärr har det här med vår hemsida hakat upp sig hos administratören så vi har ingen ännu men besökare är alltid välkomna. Mail adress Shetland@live.se. Såg också att en hingst från 7Ordale efter frågades. Här på stuteriet har vi Trudy of 7Ordale, säkert släkt. Min sambo Hans kan säkert svar på detta via mail.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Hagalyckans Zinobia finns utanför Strömstad.