Syds utställningar 2011
Nu finns utställningarna för 2011, med småproppar, på Syds hemsida.

Äntligen! Men - ingen Haloween utställning??
#2 - de har varlt unghästutställning i stället för halloween. Så var det ju tidigare, Halloweenutställningen är väl bara 3 år gammalt tror jag.

Ingelstad - ligger det i närheten av Växjö?
Ett naturbruksgymnasium?

#4 Ja, det stämmer!

Verka som att skånes utställningar ligger i småland, blekinge län mest och nedre skåne ..
Så i år måste de vara nöjda på den sidan.. 
Så om jag kollar rätt så finns de eg inga super varken i väst eller syd för oss i södra Halland
De som ställer i Ingelstad sen kan jag hjälpa till med lite uppstallning o även övernattning om det skulle behövas =)

Ingelstad får man ju försöka ta sig till äntligen en unghästutställning och en kanon bra domare måste jag säga ..
Finns det ridhus där i ingelstad också ? Såg att de var på grus man ska visa på så då gäller det att inte hästarna är verkade allt för närma inpå utställningen

putt
#6. Skånes utställning ligger i Skåne. 
Syds utställningar ligger spritt i syds område. Alltså Skåne, Småland och Blekinge.
Mvh
Fredrik

#8. Unghästutställningen är väl i Sölvesborg?
#8 ingelstad har ridhus, paddock och även stora åkrar med fint gräs. Så tror där finns möjlighet!

Ingelstads underlag är gräs, medan det i Sölvesborg är grus. Så jag tror att Veronica blandat ihop det lite ;)
Unghästutställningen är i Sölvesborg.

#13 Yappp helt rätt Anette :D
får skylla på för lite kaffe ..
Fast i år är alla utställningarna på *andra sidan* och ja jag vet att syd är skåne , småland , blekinge fredrik, men jag bara påpekade att vi som bor i södra halland bor lite fel för att tillhöra någon region eg :D
Men de blir väl till att visa lite på utställning i år som de ser ut nu blir det väl Bjärsjölagård och förhoppningsvis unghästutställningen (även om vägen dit är skiiit tråkig) , men finns det ridhus i Sölvesborg då ? efter som det var där de var grus att visa på ?
#15, Nja du skrev att SKÅNES utställningar ligger i Småland och Blekinge. Och det var det jag reagerade på.
Föreningen heter Shetland SYD och inte Shetland SKÅNE. 
Mvh
Fredrik

#16 FAst du fattade säkert att jag menade SYD 
Jag skulle nog vilja påstå att SYDs utställningar har hamnat ganska längs distriktets mittlinje i år *bugande smiley*, jämfört med förra årets utkantsplaceringar (både Åstorp och HC på västkanten, utöver den ständiga Bjärsjölagård på sydkanten…)
#15 - Om det är på ridklubben i Sölvesborg så finns det ridhus - jag har tävlat där… 
#18 Kan vi ta det som beröm Anna?
Mvh
Fredrik
#9 - Ja, det är absolut ett steg i rätt riktning! 
(nu är det bara norra småland som fortfarande har långt till alla syd-aktiviteter….
)
Undrar varför styrelsen har valt Torsten Jeppson som domare till Ingelstadsutställningen i juli,det är 3:e året på rak som han dömer,har styrelsen brist på domarfantasi eller?
#21 Jag kan inte svara på din fråga, men jag vet att Öst hade stora problem med domare till Malmköpingsutställningen, tror det var 4-5 domare tillfrågade och ingen kunde utom den som ska dömma nu. Det kan ju vara så att de kollat runt men att ingen annan har kunnat…
Delad glädje är dubbel glädje :)

#22 så kan det säkert vara :D ,
Som utställare vill man ju visa för så många olika domare som möjligt tycker jag just för att få en någorlunda hum hur man ligger avels mässigt :D

Just i det här fallet hade jag också velat ha en annan domare pga av att alla mina 3 åringar är han jävig på
Nu faller Bräkne-Hoby bort där jag hade haft chans att visa några av mina 3 åringar.
Men men nu får man leta efter andra utställningar, hoppas bara att det blir en domare i Bjärsjölagård som jag kan visa 3 åringarna för istället 
Förövrigt tycker jag att vi alltid har haft bra och trevliga utställningar i SYD.

#24 jag håller med dig - alltid trevliga och välarrangerade utställningar i Syd!!

# 24, 25 Håller med, hoppas på fler sådana!
Har ställt ut ponnyer i snart 20 år och tycker att Syd alltid haft trevliga utställningar, de lokala ponnyföreningarna har också mycket trevliga utställningar. Men ett stort + får Shetland Väst som har superfina priser!

Jag kan heller inte åka till Ingelstad på grund av domarjäv
Kanske blir det Bjärsjölagård istället. Jag bor i norra Småland och har nästan 30 mil ner dit. Tack vare samåkning och övernattning för pålle (tack Mia), så kunde jag delta där i somras. Jättetrevlig utställning som jag gärna åker på igen om jag kan få till det med logistiken

Jag har aldrig visat i Syd, men i år tror jag att jag skall anmäla till Ingelstad. Kul att vidga sina vyer lite :)
nej vad trist har missat att bräkne-hoby är inställt 
men sölvesborg var ju super nära o bra..bara 10 min dit..

Såg till min lycka att det faktiskt blir Halloweenutssställning i Älmhult även 2011. Toppen - men vem dömer?
Kan inte heller visa i Ingelstad pga domarjäv så får bli Bjärsjölagård, Älmhult och Sölvesborg. Behöver ngn övernattning eller box plats om ni vill till Sölvesborg kan jag nog lösa det om ni är långväga, har bara 10-15 min dit.
Finns 2 ridanläggningar i Sölvesborg men båda har ridhus. Bokeslätts ridskola samt Snapphanarnas ryttarförening heter de.
Ja nu är det mindre än en månad kvar tills anmälningstiden för utställningen i ingelstad går ut, så skynda er ni som kan och vet att ni ska ställa ut i Ingelstad varför vänta till in i det sista med att anmäla.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Titta på Shetland Syds hemsida för att se vilka utställningar som anordnas i år www.shetlandsyd.se
Hjärtligt välkommna!
#32 ups såg nu att det ej var i sölvesborg utan i västra skåne så då blir det liiite långt att bo hos mig..;-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#35 Amen Åsa, du har ju bara 10 mil till Svalöv… Det är väl inga sträckor
kom igen nu va 
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Blir inte många utställningar för oss i år tror jag , kan tyvärr inte när det är unghästuställningen (den som jag eg bara ville åka på men så är det ibland tyvärr), jag hoppas i alla fall att vi kan åka till Bjärsjölagård
#36 självklart får de bo här ändå om de vill köra den sträckan;-)