Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 406 ggr
zettan
0

god morgon 10 April

morrn morrn Räcka ut tungan

Här regnar det som sjutton med det är 5 plus grader. Zettan har varit inne i natt också. Hon verkar tycka det är skönt. Hon börjar bli trött nu inför fölningen. Det är 8 veckor kvar så det är kanske tungt för henne nu.

Strax ska ja bege mig till jobbet och jobba mina timmar. Men ja har fått så ont i min fot inatt. Denna värken vet ja inte om ja tycker om. Får väl se om de blir bättre underdagen med hästlinementet annars får ja ringa en läkare i veckan. hmm inte kul alls.

Vid lunch blir det stallet. Tänkte eventuellt testa och lägga träskaklar efter Rosa idag. Se vad hon säger om dom. Säkert inga problem. HA en bra dag alla och Krya på dig Sanne. Vi hörs i sen

Annette
0

God Morgon!

Först skall hästarna släppas ut sedan skall vi påbörja planteringen av ca 2000 pensér. Det mesta av snön är borta, men det ser lite fruset ut. Jag kommer nog somna gott i kväll. Har faktiskt mest lust att gå och lägga mig redan nu.

paparatzi
0

God morgon, verkar bli vackert väder idag.

Ha en riktigt trevlig dag Alla

sanne
0

God morgon

det blir inget jobb för mig idag, feber o ont i hela kroppen, jäkla skit, det vräker ner regn idag, Anja får vara inne idag, hon har sånna förvärkar så jag ska ringa min veterinär under morgonen, för jag vill nog gärna kolla henne då hon nu har gått 10 dagar över tiden… Jag o min man har idag 8 årig bröllopsdagGlad den dagen kommer man ju ihåg, då var jag lika stor som anja.. var i 8 månaden själv.. hi hi.. ska snart väka o köra barnen, sen ska jag sova en stund.

ha en bra dag

Anette
0

God Morgon!! Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är redan +5 grader. Ser ut att bli en kanonfindag! Själv känner jag mig piggare än på länge, härligt. :-) Ha en bra dag alla!! #3 Grattis på bröllopsdagen! o Krya på dig!

Charlotte-J
0

God Morgon!!

Snön vräker ner här och efter gårdagens snötäcke när man vaknade (som sen smälte bort under dagen) så blev man allt annat än glad när man kom upp till ännu en snöig morgon, blä!! Men men, det är väl det här som är Aprilväder Flört 

Nya pållan har tagit natten med ro och det är ju skönt när det går lugnt till. Det är en mycket vacker liten dam med den trivsamma höjden på 95 cm som kommer passa utmärkt till våra hingstar som håller lite höjd, kul.

Idag blir det en lugn dag. Ska trassla med nya pållans man och lugg och så ska jag städa transporten inför helgens bravader.

Amor vincit omnia Kyss

JMax
0

Morrn, morrn! Ska snart ut och packa in stora pållen i trailern. Ska ju ta en tur till Stockholm och tandläkaren i dag, en nätt liten tur på 60 mil tur och retur…

Det ligger lite snö på backen och mera är på väg ner men jag hoppas att det snart ger sig. Vad har ni för väder och väglag i Stockholmstrakten?

Skulle jag råka ha lite energi kvar när jag kommer hem blir det att  borsta lurvtottar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

I Malmö regnar det…men enligt väderprognosen ska det lätta, så vi får väl hoppas på det. Är SÅ osugen på att jobba idag..hade mer än gärna stannat hemma och gosat med vovven hela dagen.

Puzzel
0

Godmorgon så va det skola igen, ska lämna Rasmus på skolan nu och sen sätta mig och plugga inför mitt prov i morrn, här har de andra två barnen vattkoppor och jobbigt på nätterna, själv har jag fått några prickar på ena sidan hmmmm jag som hafyt vattkoppor undra vad det kan va har ju hört att man kan få vattkoppor på nytt och även bältros, fast jag har ett minne av att jag hade rätt mycket koppor som barn jaja, det blir nog bra med det med. Sen blir det väl en snabbis ut till Puzz och se till henne.

Ni får ha en bra dag allihop och Sanne o Sandra ni får krya på er.Mvh Sussie

Lauth
0

God morgon.

Här är det snö och grått, har ingen lust att göra nåt! Allra minst åka på föreläsningen om modellering om 10 minuter. Näh raka vägen tillbaka till sängen vore trevligt.

ThiffannyJ
0

God morgon! Här är vädret skit, snö och blask, blä! Var tog våren vägen? Och så har jag vaknat till hela natten av att det är jättevarmt och sedan jättekallt! Suck, kan det vara någon form av influensa tro? Det är det sista som jag behöver i alla fall….

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Daladis
0

God morgon!
Även här är det snötäckt nu och det snöar fortfarande lite grann. Men det är runt 0 så förhoppningsvis smälter det snart bort. Hästarna verkar ialla fall trivas.

Ha en bra dag alla! //Erica

jessica-wi
0

God fm. Ja inte det om man vaknar av en blixtrande migrän. Men det är att bita ihop allt ska ju rulla på trots det.Här har vi sol och några ninusgrader.

#8 man kan inte få vattkoppor två ggr det du får är bältros så det är nog det du har. Man kan bli väldigt dålig av det min karl hade det och han var dålig länge efteråt.Vill inte skrämma dig bara förvarna vad som kan bli.

[Jemla]
0

God förmiddag!

Har nyss varit ute och lagt spår till mina hundar. Möttes av en skeptisk hästägare som undrade om jag hade vart ute och plockat svamp, hmm näe…lite fel säsong kanske….Flört

Idag är iaf snön borta igen, men det är kallt! *brr* Resten av dagen ska jag försöka göra lite nytta här hemma, sen ut och spåra med hundarna och sen blir det lugnt. Så skönt med lov! Glad

zettan
0

#8 inte ska du bli sjuk oxå Gråter.

precis hemkommer från jobbet. ska slänga i mig lite lunch sen ska jag åka ut till stallet och ha lite koll på Anja tills Sanne kommer hem.

Milla
0

God middag-

Här i skåne skinner solen och det är riktigt behagligt ute,  alla hästarna ligger och sover i hagarna mysigt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#6: Johanna - här i Stockholm är det (just nu) ingen snö men det är ganska råkallt, runt 4-5 plus. Kör försiktigt!

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Nu har veterinären varit här och det fanns tyvärr en hel del för honom att göra här. En av unghingstarna är nu kastrerad och står i stallet och äter. Myra har haft ngt liknande kolikkänningar två dagar på kort tid, båda gångerna har det snabbt gått över men orolig blir jag för ngt måste vara fel. Prova med loppfrö nu och hoppas det hjälper. Lilla Guvele har vi tagit blodprov på för att se om det visar ngt då hon fortfarande har diarée. Ska ut och försöka ge henne ngt pulver nu. Vår bagge ha så ont i sina ben så jag vet inte riktigt om det egentligen borde ha varit tid för att säga hej då till honom, ngt jag inte vill inse. Ska ge hnm nga dagar till och jag hoppas verkligen att han blir bättre.

Ikväll kommer de som jobbar här plus två praktikanter och äter. Lite att fixa med det också i eftermiddag samt försöka plugga.

Asagard
0

God eftermiddag!

Har precis städat för dagen inne hos valparna. Skönt att fått det gjort! De smutsar ner nått fruktansvärt just nu.

Vi har också varit iväg idag och lämnat iväg en av våra hästar - så nu var det bara 16 kvar… :-/

Vädret är så trist så och ingenting vettigt blir gjort idag.

Annette
0

God kväll!

Jag har just kommit hem efter att ha planterat nästan 2000 pensér. Skall bara pusta ut lite innan jag åker och mockar.

Vvi har haft jättefint väder här.

AusaBausa
0

God kväll… har precis kommit hem o ska strax till hästarna o gå en runda med dem. Kefir börjar också bli tung o vilar mkt i boxen…. har ca 1 månad kvar, ska dock ut en liten runda med henne. Provar o ta med Zaffran också se om det går. Är ju mkt bättre nu efter senaste fånganfallet. Ha en bra kväll.

AusaBausa
0

tillbaka igen. Gissa vem som sparkade bakut och galopperade? Jo Zaffran som för en vecka sen hade så ont av fången så hon inte kunde röra sig och vi var säkra på o få ta bort. Såå skönt o se henne så pigg! Kefir tog det grymt lugnt o Felix o hon gick i stilla mak rundan..

hade glömt vattnet på i hagen i går, hrm! Gissa om det var blött? Stallägaren hade kommit ut i morse o sett "floden"….pinsamt! Tur det inte var inomhus.

JMax
0

Go kväller!! Precis hemkommen från en skaplig "site-sajing" i Stockholm! Körde fel både dit och hem…Om ni undrar vad det var för stolle med trailer utanför stora entrén till Arlanda så var det bara jag! Cool Ha, ha!

Förstår inte hur ni Stockholmare klarar att köra där, jag höll på att få panik flera gånger, massa filer och bilar både till höger och vänster och när jag körde hem var det naturligtvis mitt i rusningstrafiken…

På Arlanda hade de en kul skylt som började blinka: Du kör för fort…! 

Ja, kusen gick det bra med. Ska på återbesök om fyra månader så då kanske det blir en ny "site-sajing" i stora staden!

Go Natt!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Asagard
0

#19 Oj, det var inte dåligt det! Vi har varit hela kvällen i vårt växthus och sått lite drygt 1000 frön, alltså runt hälften av vad du planterat! Och jag kan säga att jag är slut, så vad är inte du då? :-)