betesreduserare (munkorg)
ni som använder det hur tycker ni att det funkar mitt sto har ej haft fång men är på god väg att bli överviktig. jag tycker det verkar tufft, men kanske nödvöndigt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har "hinkmodellen" från globus åt min fångshettis, den fungerar bra, han kan beta begränsat men inte vräka i sig. Han bryr sig inte om att han har den på lika go o glad ändå.
om jag släpper henne på bete med en kompis, vågar jag ha på den hela dygnet.

Min har sin på dygnet runt

Jag har en green guard till min shettis..
Han brukar inte ha den dygnet runt. Tar av den ett par timmar varje dag om han går ute dygnet runt.
Men nu är han inne på nätterna så då går han utan då vi inte har så kraftigt bete i nuvarande hage.
Anledningen till att jag tar av den är för att han ska kunna komma åt saltsten och så ute i hagen. Ganska viktigt om man har dem ute dygnet runt att man tänker på att de behöver salt och ev. mineralbalja.
jag tänkte ha den på dygnet runt tills det värsta gräset var uppbetat, och sedan ta av den. # det har du rätt i plus att dom kan ju inte en klia varandra

jodå dom kan klia varandra ändå

Har använt hinkmodellen och tycker att den funkade suveränt. Pållen brydde sig inte det minsta, den satt bra och funkade verkligen mot övervikt. Såg att de hade på Börjes för 99:-. Enda nackdelen var väl att pållan slet ut gummit i botten, så jag köpte ny varje sommar. Hon hade den dygnet runt och slickade både på saltsten och kliade kompisar.