Rosett fråga
Blev lite nyfiken över hur ni gör med era rosetter som era ponnyer vinner på utställningar bla 
Har ni dom i stallet/sadelkammaren/hemma?
Hur hänger ni upp dom?
Ni som har flera ponnyer,sätter ni dom vid respektive ponny eller alla rosetter tillsammans?
Har ni "dammskydd" så dom inte blir förstörda o fula?
Berätta gärna o visa gärna bild 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tidigare hade jag dem på väggen, en rad för varje ponny. Men efter att jag flyttade ligger de nerpackade i en kartong. Och där får de nog ligga kvar. 
När vi hade eget stall hade jag rosetterna vid respektive häst i stallet, men nu ska jag köpa svarta kollage-ramar (som damskydd och för att det är snyggt) och sätta rosetterna i, en ram för varje häst. Osen en svartvit bild på hästen. Det ska sedan få pryda någon vägg hemma :)
Kan lägga in bild när jag är klar! :)
Har rosetterna nerpackade, men tanken är väl att sätta upp dem någon dag, i stallet. Har de lite "finare" rosetterna uppe i mitt gamla rum.
En gammal bild på några av dem.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag har mina uppsatta på väggen bakom mitt skrivbord så jag kan titta på dem och känna mig stolt över min fina ponny :) Extra roligt nu när man har utökat den lilla samlingen med ett par blågula rosetter.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Vi byggde en ram och satte plexiglas framför, denna har vi i stallet.

Skulle gärna ha dem i stallet, men de blir ju så dammiga och missfärgade då.. Så därför lägger jag dem bara i en låda i en garderob… Tråkigt, där får ju ingen glädje av dem. Kanske vore bättre att någon gång sätta upp dem i stallet trots allt.
När jag bodde hemma hade jag mina uppsatta på en vägg, en rad för varje häst då med. Nu bor jag inte hemma längre, men rosetterna är kvar. Funderar också fram och tillbaka vart jag ska ha dom, funderar på att sätta dom i stallet. Men vårt stall är så stort och gammalt så tror inte det pryder så mycket ;)

Vad kul det var att höra hur olika alla gör!
Dock blir jag alldeles förskräckt över att det ligger fina rosetter nerpackade i kartonger
Själv köper jag rosettskåp från en känd nätshop,varje häst har sen sitt skåp ovanför boxen o när det är fullt sätter jag på plexiglas som skydd o köper ett nytt skåp 
Har bara mina BIS rosetter framme på väggen. Alla andra nerpackade i kartonger.
Amor vincit omnia 

Mina hänger i sadelkammaren. Sätter upp dem på rad efterhand, så där är ingen ordning alls egentligen… men skriver alltid hästens namn, plats, datum och poäng/resultat på baksidan.
Ser lite trevligt ut när man kommer in i sadelkammaren :)
Skriver hästens namn, poäng, datum och plats på rosetterna som sedan packas ner i lådor från Ikea. Har ett fåtal rosetter på en vägg, bland annat en del av Gazettes som jag inte klarar av att packa ner…

#8 Länka gärna till rosettskåpen.
Prisena som barnen och hästarna vunnit tillsammans har barnen på sitt rum. Vi skriver alltid all info på baksidan. Utställningsrosetterna, Bästa sto/agility ponny osv hänger i hallen på väggen. Har där ett kompost galler på väggen där dom hängs i. Nordponnypriserna osv hänger i köket. Skulle villa ha alla i stallet, men dom blir nog förstörda då har jag tänkt..
Tycker att de rosettskåp som jag har sett är så himla små!! Men länka gärna om de finns större :)
Delad glädje är dubbel glädje :)

I mitt magasin hittade jag några gamla kopplade tvåglasfönster. De förvandlades snabbt till fina rosettskåp där grannlåten nu kan hänga dammfritt på en vägg i stallet. Alldeles gratis var de också 
Glasade skåp måste förstås placeras där pållarna inte kommer åt dem/riskerar att skadas om de skulle råka dimpa i backen.
Gör som flera andra ovan - skriver info på baksidan av rosetterna.
Har nästan alla i gästrummet ska sätta upp resten som ligger i en kartong, som ska så smånigom komma upp i trappen. Får skylla på att vi " nyss" har flyttat till hus. Alla hästar har sina rader, alla sitter i ordning efter när vi vann dom. namn, plats, datum, poäng och dommare står på alla rosetterna.