Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett03-fölboxen-2007
Läst 5152 ggr
Cattis
0

Fölboxen - Dalsgårds Madison

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även Stuteri Dalsgård har fått sitt första föl för året. En rödskäckig hingstunge vid namn Madison blev det denna gång. Tyvärr så levde han inte mer än ett par dagar. Vi beklagar detta.

**2007-04-08 ~ Dalsgårds Madison
**Årets första föl har fötts på Dalsgård. Det är Dalsgårds Indra som fick ett hingstföl 21.40 i går kväll, 8 april. Vi var med och hjälpte henne, ett ben låg fel, men när vi rättat till det så gick allt bra. Han är rödskäck och pappa är Robijn v. St. Polderzicht.
Tyvärr så avled Madison den 11 april, bara 3 dagar gammal.

Fotograf: Yvonne Nilsson - bilden får ej tas/lånas härifrån utan fotografens tillåtelse.

Vill Du visa ditt föl här i fölboxen? Maila då bild och info om ditt föl till cattis@monkeytoys.com så lägger vi in en artikel om ditt föl.

Stuteriets hemsida

Tidigare föl i fölboxen:

Av: Cattis

Datum för publicering

• 2007-04-10

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

FredrikN
0

Grattis

VeronicaP
0

Grattis ännu en gång till den lilla söta killen

Cattis
0

Grattis! Skönt att det gick bra!

/Cattis

Marta
0

Grattis!

RebeckaKihlberg
0

Grattis!

RebeckaSvensson
0

Grattis!

Jannie
0

Grattis!

Ann-Christine
0

Skönt att det löste sig, grattis.

Anette
0

Grattis!!

[Anna-N]
0

Grattis!

Puzzel
0

Grattis till den lilla söta killen.

Hanna-D
0
Charlotte-Aveback
0

Grattis till den fine lille killen! Skönt att allt gick bra till slut!

Yvonne N.
0

Tack alla! Det var en jobbig dag i går för den lille. På morgonen låg han helt utslagen och vi fick hjälpa honom upp och försöka få honom att dia.

Det var inta så lätt eftersom Indra var jättespänd i juvret, jag mjölkade ur och försökte ge honom med flaska, men det var inte populärt. Efter en stund såg vi att han inte ville stödja på höger bakben, kollade tempen, han hade 40 grader, så då var det bara att ringa veterinären.

Han kom och kände på honom, satte in smärtstillande och penicillin och på kvällen stod han upp och diade. Då blir man glad! Idag ser han betydligt piggare ut, han till och med stödjer på benet, så lite medicin kan göra underverk.

VeronicaP
0

#14 Skönt Yvonne , jag har tänkt på lilla Madison idag , han är ju så go den lilla och vilken toppen mamma Indra är vilket tålamod med oss hon har haft.

Ahnna
0

Grattis!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Yvonne N.
0

#15 Ja du Gonkan, om alla märrar var som Indra så vore det toppen. Men hon är nog ett undantag. Idag ska dom få en större box, så Madison kan skutta runt lite om han känner för det.

Milla
0

Grattis skönt att allt gick bra.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Yvonne N.
0

Tyvärr så tog jag ut glädjen i förskott. När jag kom till stallet för att mocka så låg han utsträckt på sidan och andades häftigt. Det var bara att ringa veterinären igen.

Han kom och gav honom behandling, men förgäves, en halvtimme senare var han död.

RebeckaKihlberg
0

#19 Nä, usch va tråkigt Gråter

Hanna-D
0

#19 Jag beklagar Gråter

maggan
0

#19 Åh nej vilken mardröm. Stackars er och mamman.

Charlotte-Aveback
0

#19: Åh nej! Usch, så tråkigt! Stackars mamma Indra!

Milla
0

#19 Nej vad hemskt, lider med er.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

Nä fy vad hemskt Yvonne, han som var så go, Stackars Indra hon som var så förstående och duktig hon var verkligen värd att få vara mamma.

Jannie
0

Beklagar verkligen. Han var så fin.

Cattis
0

Eftersom det tyvärr inte gick vägen för denna lilla fölunge, så låser jag denna tråd. Så att ingen av misstag gratulerar vidare…

Jag beklagar verkligen!

/Cattis

Inlägget är låst för nya kommentarer