Pass=utställning?
Hur var det nu, skulle fölen ha pass innan dom kunde visas på utställning?
Minns inte hur det var…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Den regeln är borttagen vill jag minnas. Det var så 2008 för då hann jag inte få passet till min föling innan sommarutställningen. Tror jag läste någonstans att de ska vara "stamboksberättigade"
Nej, såvitt jag förstår behövs inte det. Nu finns ju betäckningarna registrerade i stamboken så de kan ändå se att parningen finns, så att fölet är visningsberättigat.

Toppen, Tack!
Anade att det var så. Då är det bara att anmäla 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Hakar på här och frågar om man kan visa stoet på utställning med avkomma vid sidan efter ej godkänd hingst?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det borde man kunna göra, hittar inget i grundpropositionen som hindrar från att visa stoet.
"Tillägg"
Det är ju trots allt valfritt att visa föl (har själv "bara" visat mamman och inte fölungen)
#4 På premiering får man inte det
Medarbetare på djurskydd.ifokus
# 6 Hur menar du? För att få RS behöver dom ju inte haft föl ens…?
Och för höjning av avelsvärdesbokstav så räknas ju inte ett "korsningsföl" Så då behöver man väl inte bry sig om den? Är ju bara att hålla fölet utanför ringen i så fall…..
#6 Jag ifrågasätter det, det beror väl på vad man menar med icke godkänd hingst, med tanke på vad SSS har för "upplägg" i stamboken,
Veritas odium paretFörvånad

#6 Det har jag kollat upp en gång innan och de kan inte hindra dig att visa stoet på premiering även om hon har ett föl efter icke godkänd pappa
Tack för svar #9 och #5, jag var inte säker på detta!
På prem här vet jag det var gnäll ett år då någon ville visa ett sto med ett föl vid sidan som inte var stamboksber… Så fick vi veta att man inte fick visa sådana ston och att man då skulle "lura" och ha fölet kvar i släpet
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Här vet jag att det visats ston med föl vid sidan efter icke godkända hingstar, tjuvbetäckning. Det är ju stoet som ska bedömmas inte fölet