Bra hull?!
Kanske redan finns en liknande tråd, isåfall ber jag om ursäkt :)
Diskuteras mycket om för magra/för tjocka/bukiga shettisar osv. Många olika åsikter om vad som är rätt och fel.
Vad tycker ni är bra hull på en shettis? Varför/varför inte?
Lägg gärna ut bild.

Perfekt tycker jag är när du känner revbenen när du drar med handen men de ska inte synas …
Förstår du hur jag medar då ?
Buken har inget med tjockheten att göra utan det är över revbenen man ska känna

#1. Ja jag håller med helt. Plus att jag tycker det är viktigt att hästarna är ordentligt musklade för att dem ska vara fina i hullet/kroppen :)
#2. Jättefin!

#4 Tack . Ja en musklad häst på rätt ställe bär ju upp sig bättre , men ett avelsto kan ju bli *bukig* utan att för den delen vara tjock ;)

#6 Han ser fin ut
Jag tycker inte att en shettis ska vara tjock bara för att det är en shettis. Jag anser att man ska känna revbenen och att hästen inte ska ha några depåer. Men sen är dom också väldigt olika, en del har större buk än andra osv.
Min A-ponny, ej reggad men det går ju ändå att jämföra, har fortfarande en del depåer som ska bort, ff i nacken och en buk, men annars är hon bra över revben och det. Däremot seer hon ju tjock ut på denna bilden.
Jag tycker oftast att shettisar ser större ut än större ponnyer eller hästar, innan man känner på dom, kan det stämma tror ni?
Här är Ärla 5 år i Nybro 2009
Jag tycker hon var lagom i hull där, var för tillfället inte mycket tränad där heller!
Här är en vältränad Almnäs Macarena i danmark på Skandinaviska mästerskapen i galopp!!
#11 Det kallar jag shettis i bra hull 
http://minihingstar.n.nu
#12 Tack :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#11 tycker jag är lite smal/gracil för att vara rastypisk.
#11 Mycket fint sto i tävlingskondition
Grattis till en mycket fin titel om jag inte sagt det innan.
#14 Hon är ett Diplom sto så rastypisk är hon nog allt!! Men skillnad om hon bara går i utställningsringen (vilket hon inte gör)eller tävlas!!Hon fick 40 p på utställning senast i dec samma år som bilden är tagen!
#15 TACK!!
#11. Grattis till fin Almnäs ponny :)
Här är en bild på en "galoppslimmad" Almnäs Jazz när han och jag tävla galopp för massa år sedan.
(våga inte sno bilden från hemsidan)
http://web.me.com/lars.odin/Lars_Odin/Ponny_2003/Sidor/Ponny_1_Juni.html#30
Tack!!
Han ser ungefär ut som min hingst som nyss blev vägd. 150 kilo precis stannade vågen på.
#20 tycker jag låter mer rimligt :) Då han inte har ett uns övervikt så låter runt 280 kg mkt.
http://minihingstar.n.nu
Ja, det låter mycket! Men det är väldigt svårt att uppskatta.
Jag hade en uträkning uppskriven någonstans, men jag hittar inte på den. Den ska visa väldigt sanningsenligt.

#23 Han är så fin lilla James :D
#24 Då kör jag på det ;D
lurvponnyn.vimeddjur.se
bara lite i överhull ^^
Lite omusklad bara men de ska nog ta sig :)