RKS-Tävling i Söderhamn
PROPOSITION FÖR RKS TÄVLING I SÖDERHAMN I SAMBAND MED UTSTÄLLNING 12 JUNI 2011.
Tävlingen är öppen för medlemmar i Rid och Körklubben Shetland och Svenska Shetlandssällskapet.
1. Anmälningstiden utgår 25 maj. Anmälningsavgift 60:- per klass, insättes senast sista anmälningsdagen på RKS pg: 120 79 91 - 9. Skriv tydligt ryttarens/kuskens namn, antal starter, tävlingens plats och datum.
Efteranmälningar mottages i mån av plats fram till klassens början mot en avgift av 100:- För sent inkommen anmälningsblankett eller betalning behandlas som efteranmälan och debiteras med 40:- extra per start. Anmälningsblankett finns att ladda hem från RKS hemsida.
2. Regler enligt RKS tävlingsmoment, se www.klubbenshetland.se
3. Följande klasser anordnas:
Hoppning:
Klass 5a
Klass 5b
Klass 5c
Klass 5d
Klass 5e
Klass 6
Klass 7
Klass 8
Klass 19
Precision:
Klass 12
Klass 18
Agility:
Klass 13
Klass 14
Klass 15
Klass 16
Klass 17
Rosett till alla placerade ekipage.
4. Anmälan på RKS anmälingsblankett, ladda ner från www.klubbenshetland.se Anmälan skickas till: Annsofi Stark, Borka 9, 825 95 Enånger. OBS! Hela blanketten ska vara ifylld och underskriven för att anmälan ska vara godtagbar!
5. Alla ekipage ska ha egna nummerbrickor enligt TR: Barbackaridning är ej tillåten.
6. Frågor ställs till tävlingsansvarig Annsofi Stark Mail: jhafdelin@telia.com
Obs! Ingen anmälan via e-post!
7. Ryttar/kuskmeddelande samt preliminär startlista kommer att finnas på hemsidan senast 1 vecka innan tävlingen.
8. Första start kl 10.00.
9. Minst 2 startande i varje klass för att den ska genomföras som tävlingsklass. Vid endast 1 startande genomförs klassen som clear-round.
10. Hederspriser:
Allround Champion – Tillfaller det ekipage (häst + ryttare/kusk) som fått mest poäng i bruks + utställning.
Ekipaget måste ha deltagit i tre bruksklasser och utställningen för att ha möjlighet att tävla om championatet.
ALLROUND CHAMPION (FÖR BARN)
ALLROUND CHAMPION (FÖR SENIOR)
Hjärtligt välkomna!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Går klasserna i den ordning som de står uppräknade? Finns utrymme för viss flexibilitet om man även ska ställa ut (det är precisionstömkörning jag funderar på att anmäla till och ponnyn visas med största sannolikhet efter lunch)? Vet att det ibland tillämpas drop-in start inom vissa tider när det anordnas i samband med utställning.

Inga andra specialpriser?

(Jag ska inte ställa ut.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#2 Jodå, det går nog att ordna 
Vad för specialpriser vore roligt att ha med? Kom med lite förslag så ska jag kolla upp sponsorer.

Jag kommer!!
Med minst två st,en av dom ska på utställningen oxå 

#3 Åh, vad kul!
Spånar lite…
Pris till Bästa Ponny kanske? Till exempel till den ponny som har samlat flest poäng i 1 hoppklass, 1 agilityklass och 1 precisionsklass, oavsett ryttare/handler/kusk. (Ett liknande pris kommer jag ha på min tävling på RIKS, för att de som inte ställer ut ska ha något stort att tävla om ändå.) Alternativt Bästa Ekipage om det ska vara samma ryttare/handler/kusk.
Bästa Sto, Hingst och Valack är ju alltid uppskattat. (Dock så bestämdes det på årsmötet att det måste vara minst 3 av samma kön för att ett pris ska delas ut.)
Bästa 3-åring och 4-åring har vi haft förut, det brukar locka fler med unga hästar att delta.
Min ena ponny vann, för exakt 10 år sen faktiskt, ett pris för Bästa Thelwellponny, men sen dess har jag inte sett det priset i RKS. Ni vet, Norman Thelwell som ritade de där ponnyserierna med bland annat en lite knasig ponny som hittade på en massa bus hela tiden? (Titta här.) Motivationen när min ponny vann var att han såg ut som en sån ponny, lite full i sjutton och en riktig liten spjuver. Det är ju mer av ett bedömningspris från tävlingsarrangörens sida, inte nåt som har med poäng att göra.
Bästa Puts till det ekipage som blänker mest, både päls och läder.
Stilpris till det ekipage som jobbar bra ihop och dessutom visar sportmannamässig ödmjukhet mot andra tävlande oavsett placering.
Ja, det finns en del att välja på. Det här var bara några… 
www.stuteriprecious.se
#1 Förlåt att jag inte svarat
. Det glömdes bort..
Banan där tävlingen kommer att vara är stor. Den kommer att delas av. Hoppningen på ena sidan och agilityn på andra. Tänkte att hoppningen kunde vara på förmiddagen och precisionen på eftermiddagen. Agilityn kan vara kvar hela tiden och vara dropp in. Unghästarna brukar ju gå först så då passar det kanske bra med hoppningen då. Visst får vi rätta oss efter utställningen. Precisionen kan vara dropp in. Hoppningen är det lite bökigare med, men visst ska vi se till att alla får göra dom starter dom vill
.
Nu finns det hederspriser till Dagens bästa bruksponny, Bästa 3-åring, Bästa 4-åring, Bästa barn och Bästa senior också 

#7 Yay! Jättebra att vi som inte ska ställa ut har något att kämpa om också.

www.stuteriprecious.se

Spännande! 

Du gör ett kanon jobb Annsofie.. <3

Jag ska posta mina anmälningsblanketter idag. 7 starter bidrar jag med den här gången. 
www.stuteriprecious.se

Postat o betalt idag,blev 9 starter på 3 hästar 
Tävlingen kommer tyvärr att ställas in pga för få anmälda.
Nej vad synd!
lurvponnyn.vimeddjur.se

Hoppas det inte var på håret, för jag hade tänkt efteranmäla om jag kommit igång lite bättre till utställningsdagen…
Det var bara vår familj och 2 andra som var tävlings sugna.. Det kändes inte som någon tävling då så därför ställde jag in..

Kajsalisa ställer säkert upp om det finns någon häst hon kan låna.. Då blir det en till i alla fall..
Det är lite sent nu
. Hederspriserna är bortlovade till nästkommande tävling och banan är avbokad tyvärr..

Vad synd, jag hade tänkt anmäla till agilityn på plats…

Jag sa ju att det var för tidigt att ställa in! 
www.stuteriprecious.se

Fast jag tycker nog lite att man kan respektera anmälningstiden o att det ska funka,annars riskerar det att bli så här tyvärr 
Är man intresserad så anmäl när man ska,det är min åsikt 

Jag vill ju tävla… 
www.stuteriprecious.se

För oss funkade det inte med tävling tre helger i rad. Vi siktar på Vedmora och Enköping.
Sanna, nu blev jag påmind att jag ska posta de anmälningarna !!
Den här var tyvärr för långt bort! men satsar på enköping,hoppas den blir av :D ska skriva anmälningar nu i veckan!
Lite trådkap kanske, men är det klart hur sommarcupen kommer funka?
Va inget, såg att det hade kommit ut på hemsida nu så bara läsa! :)