Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1804 ggr
susanne-s
0

Kamera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk vad underbart det är med kamera!!
Första året med och jag ångrar det inte en sekund

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Kris_J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#0 Bästa underhållningskanalenSkrattande

Vad har du för sort/model. Håller sedan en tid på och kikar runt efter en, måste ha. Men har inte lyckats bestämma mig. Funderar på en som jag kan ha både i stallet och transporten. Ev flera kameror, så jag kan ha i lösdrifterna och i stallet.

Veritas odium paretFörvånad

HeidiH
0

Ja, det underlättar ju nåt enormt! Håller tummarna för att kommande fölningar går problemfritt!

susanne-s
0

#1 Absolut Glad
Köpte från Nordpost. Horse Cam. Dyr men toppenbra tycker jag. Man kan flytta kameran till transporten eller köpa en till.
Funderar starkt på att köpa en till att sätta upp i andra raden boxar.

Tack Heidi, snart är det dax för din lilla Flört

www.gullsmyrastuteri.se

Kris_J
0

#3 Den är en av dem jag tittat på också, kommer inte ihåg nu om den även var så man kunde se hästana via internet om man inte var hemma? Högsta prioritet är att den är användarvänlig och att de ska fungera utan störningar.

Hanna-D
0

Jag har en Trailer Cam, 7 tums skärm. Kameran som ingick har jag permantent i släpet och så köpte jag två extra kameror (600 kr/st) som jag har i stallet.

susanne-s
0

#4 ja man kan använda den både över internet och mobilen.
Lätt att kopla in och lätt förståelig för otekniskt folk ;-)
Jag är jättenöjd!

#5 hur är bilden på den? Har du bara en monitor och titta på eller kan du se på datan och tvn tex?

www.gullsmyrastuteri.se

Hanna-D
0

#6 Jättebra bild! Ja man kan koppla till data/TV men jag vet inte hur man gör… Skäms

susanne-s
0

#7 Skrattande mellan monitorn och TVn har jag bara en sladd…
Kanske är det lika enkelt på din…

www.gullsmyrastuteri.se

HeidiH
0

Hihi, ja det blev ju dax för min liite snabbare än jag trodde! var ju helt inställd på 15 juni, och så blir det runt 20-25 maj istället, anants vad jag räknar dåligt! Väntar med spänning efer att få gosa/ titta på shettsiföl, även om det inte är min som kommer först!

susanne-s
0

Heidi, hon blir nog nr tre tror jag :-) - hade MVG i matte jag Oskyldig

www.gullsmyrastuteri.se

uhngoliant
0

Jag har inte kopplat in min kamera än. Köpte en tålig backkamera på tradera för 48 spänn +frakt, den ska duga hoppas jag

RebeckaSvensson
0

Jag har en trådlös IR-kamera från Foscam, enligt min bror (som är väldigt duktig på allt tekniskt, var den både bättre och billigare än den Nordpost har). Han såg den först där och tyckte det var så smidigt så jag fick en i julklapp - och det är den bästa julklappen jag fått.

Jag är inte teknisk men tom jag har fått igång den. Väldigt smidigt att kolla via internet. Än så länge endast via dator för min mobil är för gammal för det men det fungerar även i mobilen.

Två av årets tre fölningar har jag varit med på endast tack vare kameran, den tredje hade jag inte kameran inkopplad på. När Cpirite skulle föla var jag ute och kvällsfodrade, hon stod som vanligt och började äta. Gick direkt in och satte mig vid datorna, då slutade hon äta, gick några varv i boxen och la sig sedan och fölade. 25 min senare stod fölet upp och diade. Utan kameran hade jag helt missat det (eftersom allt gick bra hade det ju inte gjort något om jag missat, men om det inte gått bra hade jag iaf sett det från början).

Min mor och jag har också kunnat dela upp vakandet just eftersom vi kollar via internet och på valborg var jag hemma hos en kompis och då kunde vi övervaka Guvele som betedde sig väldigt konstigt. V'äldigt smidigt med kamera och underbart slippa springa ut och kolla på natten! Eftersom vi har så tjocka väggar i stallet och för långt mellan stall och hus har det inte gått med någon vanlig trådlös kamera.

RebeckaSvensson
0

Ytterligare en fölning som jag varit med på tack vare kamera. Från att stoet la sig ner första gången och till fölet var ute tog det inte mer än fem minuter (Ingrid tog tiden ;-)).

Kris_J
0

#12 Intressant, kan du maila mig vilken model du har.

powderpuff
0

#12 Du får gärna PM:a mig också om vilken modell ochvar du köpt den. Har ett sto (islänning) på betäckning nu så de är bra att vara ute i tid Flört

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Hanna-D
0

Maila mig info också Rebecka :-)

RebeckaSvensson
0

Kristin, Hanna och #15, ska kolla upp och skickar info.

powderpuff
0

Tack, de låter jätte bra Glad

Kris_J
0

#17 Du är allt en rar däka duGlad

powderpuff
0

*puttar upp*

powderpuff
0

Puttar upp igenFlört

powderpuff
0

Puttar igen {#emotions_dlg.wink}