RKS-tävling
PROPOSITION FÖR RKS TÄVLING I VEDMORA, ENÅNGER 5 JUNI 2011
Tävlingen är endast öppen för medlemmar i Rid och Körklubben Shetland.
1. Anmälningstiden utgår 20 maj. Anmälningsavgift 60:- per klass, insättes senast sista anmälningsdagen på RKS pg: 120 79 91 - 9. Skriv tydligt ryttarens/kuskens namn, antal starter, tävlingens plats och datum.
Efteranmälningar mottages i mån av plats fram till klassens början mot en avgift av 100:- För sent inkommen anmälningsblankett eller betalning behandlas som efteranmälan och debiteras med 40:- extra per start. Anmälningsblankett finns att ladda hem från RKS hemsida.
2. Regler enligt RKS tävlingsmoment, se www.klubbenshetland.se
3. Följande klasser anordnas:
Hoppning:
Klass 5a
Klass 5b
Klass 5c
Klass 5d
Klass 5e
Klass 6
Klass 7
Klass 8
Klass 19
Precision:
Klass 12
Klass 18
Agility:
Klass 13
Klass 14
Klass 15
Klass 16
Klass 17
Rosett till alla placerade ekipage.
4. Anmälan på RKS anmälingsblankett, ladda ner från www.klubbenshetland.se Anmälan skickas till: Annsofi Stark, Borka 9, 825 95 Enånger. OBS! Hela blanketten ska vara ifylld och underskriven för att anmälan ska vara godtagbar!
5. Alla ekipageska ha egna nummerbrickor enligt TR: Alla ponnyer ska ledas i träns på tävlingsplatsen. Barbackaridning är ej tillåten.
6. Frågor ställs till tävlingsansvarig Annsofi Stark Mail: jhafdelin@telia.com
Obs! Ingen anmälan via e-post!
7. Ryttar/kuskmeddelande samt preliminär startlista kommer att finnas på hemsidan senast 1 vecka innan tävlingen.
8. Första start kl 10.00.
9. Minst 2 startande i varje klass för att den ska genomföras som tävlingsklass. Vid endast 1 startande genomförs klassen som clear-round.
10. Hingstar ska ha grön rosett i svansen och andra hästar som ev kan sparkas ska ha röd rosett i svansen.
11. Lösspringande hundar är ej tillåtet någonstans på området. Rökfritt på området, men finns rökplats utanför.
12. Hederspriser:
BÄSTA BARN
BÄSTA SENIOR
BÄSTA VALACK/HINGST
BÄSTA STO
DAGENS HOPP PONNY
DAGENS AGILITY PONNY
DAGENS PRECISIONSPONNY
Hjärtligt välkomna!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh vad synd.. hade tänkt att åka på alla RKS tävlingar i år men såg nu att Vedmora ligger 5h och 25min härifrån så blir nog för lång resa.
Några fler tävlingar för RKS planerade? :)

Vi kommer ett gäng . Frida pratade omatt ornda "Sommarcup" även i år, med tävlingar i Bålsta, Uppsala o Norrtälje, men har inte sett några datum än.
#2 Jättekul att ni kommer!! 
Jag puttar upp lite. Sista anmälningsdagen närmar sig…

Jag tänker nog komma om inte jobbet kommer emellan. (Men det tror jag inte, de brukar respektera när jag vill vara ledig.) Jag har ju alla koner, bollar och nummerskyltar här också.
Jag kan bara inte bestämma mig för vilka klasser och vilka hästar… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#4 Vi får hoppas att du slipper jobbet den här dagen 
Skulle det bli något som kommer mellan ändå så hör av dig så snart du kan så får vi komma ner och hämta grejorna. Jag har skickat dig ett mail.

#5 Jag har sagt till jobbet att jag vill vara ledig då, så det ska inte vara några problem. Annars säger jag till.
Men alltså… vilka hästar, vilka klasser…? 
www.stuteriprecious.se
Den här tävlingen är en deltävling av sommarcupen. Det har blivit bestämt i efterhand så därför står det inte med i proppen.
Sen så har jag tagit bort priset för Dagens precisionsponny och ist tagit Dagens tömkörda ponny. Det finns ju fler klasser i tömkörning så det blir lite roligare så. Hoppas det inte blir galet för någon..

#7 Vad kul!
Gäller priset för dagens tömkörda ponny att man ska vara med i båda tömkörda klasserna och flest poäng totalt vinner, eller?
www.stuteriprecious.se
Är det bestämt hur sommarcupen kommer fungera? hur många deltävlingar och hur många man behöver delta i? och vilka resultat som räknas?
#8 Tänkte helt fel när jag skrev
. Stressade med hungrigt barn..
Jag tänkte att det är fler som har chansen att tävla om priset. Det är ju inte alla som har barn som rider..

Idag åkte våra anmälningar iväg med Posten. Roligt att det blir så många tävlingar i sommar.

Blev det tillräckligt många anmälningar? *hoppas*
Hur blir vuxenklasserna, är det någon som blir clear-round? Säg till i så fall så kanske jag kan byta lite med mina ponnyer så att det blir tävlingsklasser istället. 
www.stuteriprecious.se
Tack alla ni som kom och tävlade i dag! Och ett STORT tack till alla som hjälpte mig med tävlingen! Utan er hade det inte blivit någon tävling. Det var så kul att träffa er alla! Vi hade tur med vädret och jag har lärt mig mera i dag vad man ska tänka på när man ska hålla i en tävling igen.. Får se om jag får någon tid över i kväll och kanske får ut någon bild här.
Bästa Valack/Hingst: Skäpperöds Silenos
Bästa Sto: Lindebys Nova
Bästa Barn: Lucas Hafdelin
Bästa Senior: Ahnna Ehnström
Dagens Bästa Agility Ponny: Skäpperöds Silenos
Dagens Bästa Hopp Ponny: Trollminn, Lindebys Nova och Precious Maiden Regent
Dagens Bästa Tömkörda Ponny: Lundabo Jackson och Skäpperöds Silenos
Ett STORT GRATTIS till Skäpperöds Silenos som tog hem det mesta i prisväg i dag
!! Jättekul!
Jag sätter mig nog med övriga resultat till helgen då vi ska bort några dagar nu.

Det var verkligen värt resan ! En solig dag med bara glada miner överallt ! 

Finns en hel del kort upplagda på RKS facebooksida.

Grattis mina sötnosar!!!!