FLUGHUVA
Jag måste ha tag i en flughuva! En liten! Åt min lilla 1-årshingst.
Vart köper man så små? Den jag har till min andra shettis var alldeles för stor för honom, den köpte jag på aubios i Borlänge, man skulle ju iofs kunna sy om en likadan till honom men jag kan inte sitta o köra till Borlänge för en flughuva!
Så hjälp mej! Vårat granngården tycks bara tro att hästägare betyder halvblodsägare :-S
Samma dilemma som er, fick tag på Bucas huva i storlek small och den sitter perfekt på min lilla. Lätt att sy in också om så skulle behövas.

Globus har ju pyttesmå flughuvor.
Men risken finns nog faktiskt att de är för små. Vet inte om Lotta i Ponnybutiken säljer dem kanske. Annars finns det säkert någon annan internetbutik som säljer dem om du inte finner några i närheten av dig.
Ett annat alternativ är ju flugpannband. Om du vill ha grimma på förstås.
Vet annars de som tagit typ achenrem och fäst runt halsen och satt flugpannbandet på den.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo jag har små Fluhuvor, men som sagt dom kan nog nästan bli för små. Har annars Flugpannband till Shetland.
Amor vincit omnia 
#3 Jag måste bara fråga dig Charlotte, er hemsida..Varför kan man inte se alla era produkter? Jag saknar er sida :)
Den kanske är under utbyggnad fortfarande?
Jadu, tiden räcker bara inte till för att sätta sig och lägga in dom ca 500-700 produkterna som återstår att lägga in. Skulle kanske anställa nån till det
Men jag ser en ljusning på den fronten nu under juni så förhoppningsvis kommer den att uppdateras med ALLT i butiken under juni. Hoppas du har tålamod att vänta 
Amor vincit omnia 
Jag köpte en ifrån Globus i shettis storlek och den passformen var så man kunde gråta. Urkass passform 

Nu kommer jag inte ihåg vilket märke (kan det vara Willab kanske..?), men jag har köpt näthuvor i stl åring/föl och de passar även mina mindre ponnyer. Eftersom de knäpps med kardborreband går de ju att justera rätt bra. Har bl a köpt på City Gross, men de brukar finnas på de flesta ställen tycker jag.
Däremot köpte jag en sådan minihuva från Globus (den med lila kant) och den var verkligen mini. Passade ingen av mina. Dessutom tyckte jag att det var lite konstig modell överlag.
#5 Självklart har jag det :D
Men det är klart att det finns massvis att uppdatera, det förstår jag! Du kan anställa mig om du vill, hehe 
Men om man vill beställa något kanske man bara kan höra av sig till dig och kolla så det finns osv?
#8 Japp, det är bara att maila eller skicka ett PM här och kolla om jag har det eller kan ta hem.
Amor vincit omnia 
Hööks har en blå flughuva utan öron som finns i shetlandstorlek. :)
Tack så hemskt mycket för alla era tips!! Dom är guld värda! Då vet jag att jag INTE ska ha en globus, ska börja kolla på den på hööks eftersom det ligger närmast :)
Pannband räcker nog inte, han har lixom blivit av med allt hår under ögonen och en bit ner mot mulen. Tror det är för att han gnider sej mot framknäna för det kliar pga allt som sitter och biter honom där.
Han ska ju visas om en månad så han bör helst inte se ut som en nakenhund i huvet :-P
Den på hööks var gigantiskt stor så den köpte jag inte, kör just nu med pannband. Får fortsätta kolla runt :)