Sommarpremiering anmälningsdags
Vill bara göra er som inte anmält uppmärksamma på att snart går anmälningstiden ut på de flesta platser i västra sverige,
sista anmälningsdag ligger mellan1/6-3/6
Flera andra plaser har anmälan senast 10/6
Man hittar platser och anmälningstider här:
http://sh.freefarm.se/sh/anmalan/Anmalan
Veritas odium paretFörvånad

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Måste få fråga…. 
Om jag vill få ett RS nummer på mitt ministo,är det då på en sån här tillställning jag åker på då?
Är det som en vanlig utställning eller hur går det till?
Är det här man gör körprov osv?
Hon är 6 år
Julita kändes nära o bra 

ska du ha rs så är det somarpremiering du ska visa på. Du visar hästen likadant som på en utställning, körprov görs där oxå om du vill avläggaett sådant, dock inget krav

Har nu anmält mitt sto till Julita 
Är det en fördel att göra bruksprov?
Är det "till någon nytta" så att säga.
Ang. meriter-hon blev Nords Bruksponny 2010,ska det skickas in till dom,är det en merit?
Hoppas på svar då jag är nybörjare på premieringar 
Om man inte har möjlighet att göra körprovet i år kan man då göra det nästa år stället?

Någon som vet något o kan hjälpa mig o #4?

Godkänt bruksprov ger GII. Lixom godkänt officiellt kval till travet eller genomförd offentlig tävling.
Om meriterna som ligger till grund för utmärkelsen Shetland Nord Ponnyn räknas som "offentlig tävling" törs jag inte uttala mej om, utan det blir kanske upp till aktuell premieringsförättare att avgöra.
Någon annan som vet vad som gäller?
För den högre avelsvärdeklassen GI krävs placering i officiell tävling LB dressyr/hopp, debutant fälttävlan, galopp eller lägst nationell mästerskapsklass i körning eller travat under 2.35.0 alternativt placerat sej som 1-3 i årgångslöp.
Hm, bara jag som tycker det verkar vara stor skillnad på kraven för körning och trav jämfört med ridning..?

Tack för infon!
Då gör jag körprovet då,lika bra 

Vi ska visa i Hjärnarp och där går anmälan ut den 23 juni
Tack, men jag hittar fortfarande ingen prop?? (uddetorp)
Gjorde en internetanmälan nedan med reg.numret (smidigt), men kunde inte ange klass eftersom jag inte hittar proppen?
Såg att hon iaf stod med i listan över anmälda hästar. Väntar på godkännande antar jag betyder att jag ska betala anmälningsavgiften. Men hittar inte vad det kostar??

#9 Här tror jag att du hittar rätt information. http://hs-r.hush.se/dotnet/GetAttachment.aspx?siteid=76&id=8070
Perfekt, tack!
Kan man vänta med att visa om de ligger precis på gränsen 105cm tills de är 4 år och utan föl vid sidan?
#12 Du kan inte visa för avelsdiplom. Det kan man bara göra som 3 åring.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#13 Ok tack!
Hon har fått två gånger 42poäng i vår, så då kan jag söka dubbelguld diplomet och vänta o visa för RSnummret nästa år?
# 14 Ja, så kan du göra.

Några fler som har anmält till Julita?

Ja men ingen shettis