Anmälan på internet
Anmälde nyss till premieringen via internet, så himla smidigt och bra!
Ingen risk att något kommer bort, inget blir stavat fel, kostar inget, går snabbt, man behöver ingen skrivare osv. Ser inga nackdelar?
Varför använder man sig inte av den smarta tekniken när det gäller utställningar osv? Kanske också skulle göra att alla anmäler i tid, då behöver man ju inte ta sig till en brevlåda eller passa några tider på det sättet.
Bara en undran :) (ingen kritik mot nån) bara att jag tycker det var hur bra som helst.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker med det är helt klockrent!! Och ingen behöver sitta o sprätta kuvert 
Hade varit så underbart om man kunde gjort det.. bor på landet o är nästan aldrig i samhället o kan köpa frimärken eller så glömmer man det..
Precis! det blir nog somsagt lättare för dom som tar emot anmälningarna med att hålla reda på allt och slipper sitta och skriva allt till alla listor som ändå ska in i datorn! :)
Det har varit uppe på många SSS möten (årsmöten och dyligt) det är någonting som sätter stopp för det, men kommer inte i håg vad… Underskrift?
Delad glädje är dubbel glädje :)

#4 Så har det varit, att publicering av personuppgifter som adress och telefon måste godkännas genom underskrift. Men numera ligger ju inga kataloger/resultatlistor på nätet längre, bara anmälda ponnyer och resultat i webbstamboken. Det borde öppna upp för anmälan på Internet.
hoppas hoppas det gör det…hade varit såå smidigt!
Förstår inte varför det inte skulle fungera? Man anmäler på nätet till exempelvis hundutställningar, på jobbet undertecknar jag alla dokument elektroniskt och det är betydligt viktigare dokument än en utställningsblankett så det där med underskrift och PUL köper jag inte…
På premieringarna är det ju mycket hästar också och det verkar funka bra utan underskrifter.

FAttar inte heller varför de inte skulle funka , det är ju bara att kryssa för att man godkänner och sen om de nu ska vara något så skulle man antingen kunna skriva under med Bank Id eller varför inte med ett särkilt lösen ord som man får från SSS tex (om de nu tror att någon annan skulle anmäla mina hästar)

Varför inte "kopiera" samma modell som Tävlingsdatabasen har? Där loggar man in på sitt konto, som man skaffar sig när man har betalat sin tävlingslicens (SSS medlemsavgift skulle kunna vara en motsvarighet) och sen kryssar man i tävling, häst, klass och så vidare. Inga underskrifter, inga lösa papper, inga frimärken. Miljövänligt, enkelt, snabbt och fullt lagligt trots bristen på underskrifter. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Om jag har förstått det rätt så togs det väl upp på senaste årsmötet och då sa de vist att de skulle kolla vidare på detta, så det är troligtvis på G men när vet jag inte.
Ps. var ej med på årsmötet så det finns kanske någon annan här inne som kan detta mer än jag.