Era åringar
Är lite nyfiken på hur mycket träning/arbete ni gör på era 06 or. Tränar ni varje dag och vad tränar ni? Berätta gärna allt från hovlyftning,gåträning mm
Jag pussar på dem, verkar fötterna vid behov, leder dem i grimma + grimskaft nån gång då och då och det händer att de får se en borsta springa förbi dem men inte särskilt ofta…
Min är föl fortfarane, går och tuttar på sin moder än. Hon är 11 månader nu =)
Har inte gjort något alls faktiskt. Hon kan ha grimma på sej och lyfta fötterna, det är allt
Min han är också 11 månader. Brukar ha honom uppställd ibland,borstar nästan varje dag och flera gånger i veckan (nästan varje dag) leder jag honom till o från hage. Lite lyft på hovarna. Tränar honom också på att stå inne själv medans min andra häst rids. Man vill ju inte göra för mycket så det blir alldeles "snurr" i hjärnan på honom.
Min kan stå uppbunden och ledas i grimskaft. Hon vet hur man ska uppföra sig men busar gärna helt tiden och mycket 
Borstas, lyfta hovar, åka transport, gå ensam på promenader osv. kan hon också.
Jag brukar leda bägge två i grimskaft,men han ska gärna busa,tur att den andra är så snäll o inte drar iväg.

min kan stå uppbunden, lyfta hovar utan problem, ledas i grimskaft ( fast hon skuttar och hoppar ibland) ensam på promenaderna. Vi har trafiktränat så hon är snart 99% trafiksäker, det enda hon reagerar på är motorcyklar allt annat går bra nu. Sen har vi provat att skritta över bommar så att hon ska lära sig lyfta fötterna och gått mycket i skogen av samma andledning. Hon borstas och går på korta promenader så ofta som möjligt, brukar bli ungefär fyra-fem gånger/vecka.
Min stora häst blev inte trafiktränad när hon var liten och jag vet vilka problem vi har haft med henne pga det. Så därför har jag lagt ner mycket jobb på att trafikträna Virvla tidigt. Började gå bredvid stora 90-vägen när hon bara var ett par månader, tillsammmans med hennes mamma, som är 110% trafiksäker.

Kan inte direkt skryta med att jag gjort så mkt med mina "föl" än. Lyfta hovarna kan de och gå hyfsat i grimma när de själva känner för det, men inte ngt mer.
Hm, kan inte påstå att mina ettåringar gjort så mycket. De kan typ ledas i grimma och grimskaft, så uppbundna, åka hästtransport (åkte ett antal gånger till och från betet i somras, så de lärde sig ganska fort), lyfta fötter och så verkar vi dem så klart. En av ettåringarna var ute på resa själv idag och han uppförde sig exemplariskt! Fick massor av beröm för honom, så det var kul!

hm Hanna då så vältränad din är ;-).
Mina verkas , borstas någong gång , hingstarna går att leda i grimma och grimskaft men sto fölet tjurar mer

#10 Vilken vacker färg! Ett gulanlag, men vilken grundfärg?

#12 Hon är gulbrunblack
#9 Hon är jätteduktig och jag har lagt ner en del tid på henne men hon har en "grej" också. Hon hoppar ut framför bilarna när vi går längs vägen och det går inte att rubba henne 
När hon hoppade ut framför skolbussen var hon riktigt billig…

#14 Ha ha det kan jag tänka mig , det är ju inte de lägena som man älskar dem precis.
Fast Ajax är ju också jätte duktig , åker transport själv , står i stallet själv, kan stå uppbunden, tvättas och har ett tålamod utan dess like ..
Min kille går med på det mesta, det roligaste han vet är att springa med i grimskaft när jag kör Primör.
Monét (shettiskorsning, hoppas han oxå får vara med ändå :))
jag brukar borsta honom alla dagar för det mesta i veckan jag är uppe,
min ridlärare lyfter hans hovisar på mornarna då hon har morgonen,
Jag går med honom i grimma ibland
klia honom överallt på kroppen går med bra
Och med avvänjningen *gu vad svårt det var att stava det då :P* så kan han vara i hagen när mamma är ute o rids, han står i egen spilta o han går hyfsat bra att binda upp utan mamma inom synhåll :)
Tror jag fick me det mesta :)
Det verkar som om vi ungefär gör samma saker allihopa. Min lille har tydligen inte varit van vid att vara själv,utan har haft sin mamma brevid sig tills jag köpte honom, o det märks för han ville hela tiden klättra på inredningen i boxen dom första dagarn. Nu går det lite bättre men jag vågar inte riktigt lämna kvar honom i hagen själv, fallifall han skulle få för sig o dra ut.
#17 klart din får vara med, min är oxå en korsning :)
Jag tränar väldigt lite i nuläget. Han har precis flyttat till ett nytt stall och är lite orolig pga det. Men hovlyft och stå uppbunden i stallgången kan han. Promenera går bra, men han är PIGG :) Det är nog lite fullblod i min ;)
#18 *phu* ;)
"Våra" (Cattis´) ettåringar kan stå uppbundna, bli borstade och verkade samt ledas på promenad. Några är även trafiktränade, visningstränade, transportvana och vissa har fått prova på att t.ex. gå över presenningar och så.