Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 1107 ggr
uhngoliant
0

Betäcka mini med standard?

Har ett sto med mini stam som ligger runt gränsen på att vara för stor. Men hur ser man på att betäcka ett sto med mini stam med en liten standard hingst? Vill ju gärna få fram något som kan hävda sig någorlunda på utställningar och liknande och inte blir utdömt bara på stam.

Så vad säger ni? Har nämligen fått ett intressant erbjudande som måste tänkas över NOGA så jag inte gör något dumt…

Ove-D
0

Det är fortfarande samma ras. Jag har själv haft en hingst (RS-godkänd) som hade en moder som var reggad som 104 cm och fadern 82 cm!! Han har fått 39-42p på utställning och blivit championhingst.

uhngoliant
0

Nackdelen är ju att jag skulle vilja att nästa föl föds tidigare på våren än vad årets kommer göra. Och då är jag ju på tok för sent ute… Men som sagt erbjudandet är mycket intressant för det är en fin hingst som lämnat endel riktigt bra.

Ove-D
0

Om du tycker att stoet och hingsten passar bra ihop så varför inte? Har hon haft föl innan?

SandraO
0

Fölet kommer dock alltid att gå som standard på utställning och liknande även om den erhåller mini mått =)

Charlotte-J
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Nej en mini går alltid i miniklass om sådana anordnas!

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#5 Fast inte som föl , där är det så att föl med standard förälder alltid går bland standard men som åring om den håller mini mått så går den bland mini